Sökning: "destinationens varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden destinationens varumärke.
1. En destination - ett enhetligt varumärke : En studie om hur aktörer i Kalmar samarbetar för att skapa ett enhetligt destinationsvarumärke
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Skapandet av en destinations image och varumärke är idag en effektiv positioneringsstrategi. Destinationer lägger fokus på att skapa en attraktiv destination och därmed leverera ett värde till besökaren. LÄS MER
2. Platsens roll i filmen : En flerfallsstudie om destinationsvarumärken inom filmturism
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga Följande flerfallsstudie behandlar relationen mellan fenomenet filmturism och destinationsvarumärken. Utifrån fenomenet ställer studien frågan vilka förutsättningar film skapar för uppbyggnad av destinationsvarumärken. LÄS MER
3. Att bygga en destinations varumärke : en studie om hur Destination Marketing Organizations använder sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Aldrig tidigare har det varit så viktigt för destinationer att på ett strategiskt och effektivt sättanvända sig av sociala medier. Den digitala förändringen har gjort det möjligt för ett varumärkes följare på sociala medier att uttrycka, utbyta och dela tankar samt åsikter om varumärket med andra. LÄS MER
4. Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft : En kvalitativ studie om varumärkesutveckling för turistdestinationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft. Frågeställning: Hur bör turistdestinationer utveckla sitt starka varumärke för att öka destinationens attraktionskraft? Syfte: Vi ämnar i och med denna studie undersöka potentiella utvecklingsmöjligheter och tänkbara strategier som kan vara användbara för ALV och andra turistdestinationer med starka varumärken. LÄS MER
5. "Det är någonting udda med den här ön" : - En kandidatuppsats om samarbetet mellan aktörerna på Öland
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : SAMMANFATTNING Öland är en känd och välbesökt destination. Trots det har Öland blivit en destination som konkurrerar mindre väl om de nationella och internationella besökarna jämfört med liknande destinationer. Idag är samarbetet mellan de olika aktörerna på Öland svagt. LÄS MER