Sökning: "destinationsimage"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet destinationsimage.

  1. 1. Attraktionen Sörmlandsleden : En analys av Nyköpings kommuns användning av Sörmlandsleden i sin destinationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Karin Borg; [2021]
    Nyckelord :Destinationsmarknadsföring; Turism; Konfliktytor; Nyköpings kommun; Sörmlandsleden;

    Sammanfattning : Marknadsföringen av en destination är sammankopplat med platsens ekonomiska utveckling. Nyköpings kommun använder sig av Sörmlandsleden för att locka till sig turister vilka genom sin vistelse bidrar till kommunens ekonomi. LÄS MER

  2. 2. TV-seriers påverkan på destinationsimage: : En fallstudie om Peaky Blinders och Birmingham

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Christopher Hoffman; Gustav Grönskog; [2020]
    Nyckelord :Film-induced tourism; film tourism; destination image; cognitive image; affective image; conative image; Film-inducerad turism; filmturism; destinationsimage; kognitiv image; affektiv image; konativ image;

    Sammanfattning : Film-induced tourism, or film tourism, is in a simplified sense the phenomenon that occurs when a person visits a place selected by inspiration from a film/TV series. A prerequisite for film tourism is that within a film/TV series, features appear that inspires the viewer to visit either recording locations or other places associated with the film/TV series. LÄS MER

  3. 3. Att återskapa en turistdestination på ruiner av krig : En studie om Belgrads destinationsimage, branding och utveckling ur ett aktör- och turistperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Marko Jankicevic; Menna Swedan; [2019]
    Nyckelord :destination image; destination branding; destination development; political instability; economic sustainability; Belgrade; Destinationsimage; destination branding; destinationsutveckling; politisk instabilitet; ekonomisk hållbarhet; Belgrad;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how Belgrade as a tourist destination was affected by previous political disorder during the 1990’s on the query of destination image, destination branding and destination development. The research also discussed how different actors in the public and private sectors work on the issue and how international tourists’ perspectives look like in relation to this topic. LÄS MER

  4. 4. En destinationspersonlighets uppbyggnad - Fallstudie Göteborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredric Falk; Filip Ericsson; Daniel Sepulveda Cubillos; [2018]
    Nyckelord :Destinationspersonlighet; Funktionella attribut; Destination management organization DMO ; Destionationsimage; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: En Destinationspersonlighets Uppbyggnad; Fallstudie Göteborg. Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Daniel Sepulveda, Fredric Falk, Filip Ericsson Handledare: Clara Gustafsson Syfte: Att undersöka om de funktionella attributen har en påverkan på den upplevda destinationspersonligheten med hjälp av faktoranalys. LÄS MER

  5. 5. Berättelsen av en plats - en studie om samband mellan platsskapande & storytelling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Tamara Milic; Sarah Zander; [2018]
    Nyckelord :Platsskapande; Storytelling; Destinationsimage; Upplevelsekoncept; Platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER