Sökning: "destinationsmarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade ordet destinationsmarknadsföring.
1. Varumärken i plats- och destinationsmarknadsföring : En kvalitativ turismvetenskaplig studie om kommuners hantering av lokala och regionala platsvarumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Attracting tourists with the use of local food : Using a multiple case study to investigate the role of local food in the marketing of tourist destinations in the UK
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Tourism is one of the largest sectors in the world, contributing to one in ten jobs globally and 10% of the global GDP. However, the climate is facing many challenges and the tourism sector must become more sustainable. LÄS MER
3. Platsers och destinationers identitetsparadox : En fallstudie om Värmland, platsidentitet och plats- och destinationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats blev utifrån detta att studera vad värmlänningar anser är deras egna platsidentitet, och om det är denna platsidentitet som lyfts i platsmarknadsföringen. Detta syfte lade en grund för några frågeställningar som ämnades att besvaras genom vår process. LÄS MER
4. Söderhamn : En stad som heter Ove
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Problematisering och Syfte: Tidigare studier visar att det essentiella i att skapa ett starkt varumärke är att utveckla strategier inom områdena destinationsvarumärke, destinationsmarknadsföring och brand personality, för att i slutändan nå ut med ett budskap om att vara en attraktiv destination. Detta innebär att det är av stor vikt för Söderhamn att hitta vad som är unikt med destinationen och skapa en varumärkespersonlighet, för att sedan kommunicera ut detta för att på så sätt öka attraktiviteten, och således skapa ett starkt varumärke så att dem kan vara konkurrenskraftiga sett till andra konkurrerande turistdestinationer. LÄS MER
5. Naturkatastrofens kraft på destinationers marknadsföring : En fallstudie om skogsbränderna i Ljusdals kommun 2018
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Sommaren 2018 var det extremt varmt i många delar av Sverige. Stora delar av skog och mark var extremt torra och det fanns stor risk för skogsbränder att snabbt sprida sig. I mitten av juli larmades räddningstjänsten i Gävleborg, till en skogsbrand i Ljusdals kommun. LÄS MER