Sökning: "destinationsvarumärken"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet destinationsvarumärken.

  1. 1. Platsens roll i filmen : En flerfallsstudie om destinationsvarumärken inom filmturism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Jessica Hedström; Sara Rydhard; [2019]
    Nyckelord :Filmtourism; filmtourists; destination brands; storyline; storytelling; commercialisation; image; place identity; Filmturism; filmturister; destinationsvarumärken; storyline; storytellning; kommersialisering; image; platsidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga Följande flerfallsstudie behandlar relationen mellan fenomenet filmturism och destinationsvarumärken. Utifrån fenomenet ställer studien frågan vilka förutsättningar film skapar för uppbyggnad av destinationsvarumärken. LÄS MER

  2. 2. Relationers påverkan på destinationsvarumärken : En fallstudie av två destinationers turismnätverk

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Therése Segervall; Kristin Svensson; [2012]
    Nyckelord :destination brand; tourism network; DMO; exchange; influence; relations; destinationsvarumärke; turismnätverk; DMO; utbyte; påverkan; relationer;

    Sammanfattning : The purpose with our study is to create an understanding of how tourism stakeholders within a tourism network can affect a Destination Marketing/Management Organization’s (DMO’s) work with the destination branding process. To fulfill this purpose we have clarified different relationships that can influence the DMO’s place marketing. LÄS MER