Sökning: "det digitala lärandet i praktiken"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden det digitala lärandet i praktiken.
1. En kvalitativ studie om pedagogers tolkningar av och undervisning för adekvat digital kompetens i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Adekvat digital kompetens, vad är det? Syftet med studien var att skapa en förståelse för hur pedagoger i förskolan tolkar och förmedlar adekvat digital kompetens till förskolebarn. Vi ville därtill undersöka om och i så fall hur undervisning om och i digital kompetens skiljer sig åt beroende på vilken tolkning av läroplanen (Skolverket, 2018a) som görs av pedagogerna. LÄS MER
2. Kunskapsdelning i praktiken : Förmedling av kunskap bland medarbetare i en konkurrensutsatt kontext
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Huvudsakliga syftet med studien är att beskriva hur medarbetare i konkurrensutsatta yrken uppfattar kunskapsdelning samt hur de vill att det ska ske på deras arbetsplats. För att ta reda på detta utfördes 7 intervjuer med informanter som levde upp till specifika kriterier för att försäkra relevanta svar och insikter. LÄS MER
3. Formativt arbete med digitala verktyg i ämnet spanska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : År 2017 har Skolverket tagit ett ytterligare steg för att utveckla elevernas digitala kompetenser. Enligt Skolverket sker utbildningen av eleverna genom lärandet av användningen av digitala verktyg. LÄS MER
4. Från kris till kunskap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnade att undersöka efterkrisfasen hos Polismyndigheten, och hur Polisen har dragit lärdomar från terrordådet på Drottninggatan den 7 april 2017. Vidare undersöktes även hur lärdomarna har kommunicerats inom organisationen samt vilken syn Polisen har på kommunikation och lärande i digitala medier. LÄS MER
5. DIGITALISERINGSPROCESSEN I VUXENUTBILDNINGEN En empirisk studie om lärares resonemang kring digitaliseringsprocessen i den kommunala vuxenutbildningen
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Bakgrunden till denna studie ligger i den samhällsutveckling som sker vad gäller digitalise-ringen. Idag avser diskussionen inte längre om eller hur människor ska använda digitala verktyg och resurser i sitt lärande utan på vilka sätt de används i lärandet och vilka kunskaper som därmed främjas. LÄS MER