Sökning: "det fysiska servicelandskapet"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden det fysiska servicelandskapet.

  1. 1. SCHOOL FOOD SERVICE QUALITY : A quantitative study about Food Service Professionals’ and parents’ expectations

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Maria Trymell; [2021]
    Nyckelord :quality; school-food; quality-index; service-quality; food-habits; parents; Food-Service-Professionals; Food-staff; kvalitet; skolmat; kvalitetsindex; servicekvalitet; matvanor; föräldrar; måltidspersonal;

    Sammanfattning : Background School meals have been seen to promote healthy dietary habits and social equality, in children, if parents are involved. The positive effects in the design of a sustainable school food service system come from a two-way communication between Food Service Professionals (FSP), and parents. LÄS MER

  2. 2. Livsmedelsbutiker kan stimulera kundens fem sinnen för att skapa högre köpintention

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Caroline Cederblad; Emma Karlsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln står inför nya utmaningar då kundernas köpbeteende förändras i och med en ökad e-handel. Därför är det viktigt att butiker har ett nytt tankesätt gällande marknadsföring och hur de kan påverka kunderna i butik. LÄS MER

  3. 3. Servicelandskapets möjligheter för butikers överlevnad av covid-19 krisen: En kvalitativ studie om strukturella förändringar, till följd av covid-19 pandemin 2020.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Dehmer Östebo; Amanda Nyrén; [2020]
    Nyckelord :Servicelandskap; kreativitet; covid-19; servicekvalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : : I mars 2020 ställdes världen på ända då WHO utnämner covid-19 som en pandemi. Handeln, som sedan tidigare redan står inför stora utmaningar, tvingas ställa om. För den fysiska handeln medför detta behov av att förändra den fysiska miljön inom vilka kunder och medarbetare vistas, för att kunna säkerställa social distansering. LÄS MER

  4. 4. Stävan efter känslan : Ökad upplevelseekonomi genom interaktiva & fysiska omgivningsdimensioner i servicelanskapet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Claire Schlichter; Malin Lind; [2020]
    Nyckelord :Servicescape; experience economy; physical environment dimensions; interactive environmental dimensions; sensory marketing; lifestyle hotels; emotional reactions; Servicelandskap; upplevelseekonomi; fysiska omgivningsdimensioner; interaktiva omgivningsdimensioner; sinnesmarknadsföring; livsstilshotell; emotionella reaktioner;

    Sammanfattning : Vikten av de fysiska och interaktiva omgivningsdimensionerna i servicelandskapet på livsstilshotell har omvärderats. Bakgrunden till detta beror på det pågående skifte som fortgått under en längre tid av den varudominanta logiken till den servicedominanta logiken. LÄS MER

  5. 5. När det digitala servicelandskapet komprimeras : Hur bygger företag då förtroende?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Petter Sandhammar; Simon Frohm; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen de senaste decennierna har ritat om kartan för var och hur servicemötet äger rum, denna mötesplats benämns i tidigare forskning somservicelandskap. Inom forskningsområdet undersöks traditionellt sett det fysiska servicelandskapet. LÄS MER