Sökning: "detaljhandel konkurrens"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden detaljhandel konkurrens.
1. Utmaningar och möjligheter med digital transformation : En fallstudie om hur en detaljhandelsorganisation kan arbeta med marknadsföring i digitala kanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Digital transformation har lett till ökad användning av digitala teknologier, detta skapar förändringar i samhället som kan leda till att företag måste ta fram nya strategier för att vara fortsatt konkurrenskraftiga. Med en kvalitativ ansats i form av en fallstudie undersöker denna studie hur ett företag inom detaljhandeln kan hantera och struktureras efter digital transformation inom marknadsföring samt vilka möjligheter och utmaningar detta medfört gällande marknadsföring i digitala kanaler. LÄS MER
2. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER
3. E-handelns påverkan på lokala marknader & detaljhandels skiftet - En kvalitativ fallstudie om hur den förändrade konkurrensen påverkar olika lokala marknader hos Ljusexpertens butiker och om framtida strategier för att nå digital natives.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att beskriva hur den förändrade konkurrensen har påverkat detaljhandeln inom segmentet belysning, samt hur företagen planerar inför framtida förändringar hos konsumenters beteende. Studien utgår från två frågeställningar för att besvara syftet, ” Hur har E-handeln påverkat butikerna på olika lokala marknader?” och ”Vad är butikernas framtida strategier för att nå den ökade andelen av ’digital natives’?”. LÄS MER
4. Detaljhandelns utveckling och digitalisering : Hur påverkas de fysiska butikerna av e-handeln?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att det har blivit en ökad digitalisering i handeln de senaste 10 åren är ingen hemlighet. Internet har skapat möjligheter som tidigare inte funnits och att handla elektroniskt har blivit en stor företeelse på marknaden. LÄS MER
5. Kundlojalitet: Vad är det, hur gör man och varför fungerar det inte? : Lärdomar från företag i den svenska detaljhandeln
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kundlojalitet är ett begrepp som aldrig tycks försvinna ur marknadsföringens ordlistor, kanske eftersom det för många företag är det ultimata marknadsföringsmålet. Den samtida konkurrensen har tack vare globalisering och digitalisering blivit hårdare än någonsin och lojalitet har aldrig varit mer relevant. LÄS MER