Sökning: "detaljhandel på nätet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden detaljhandel på nätet.
1. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER
2. E-handel och dess påverkan på andrahandsaktörer - ur ett fastighetsägareperspektiv : Strategier för att motverka en negativ trend
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Bakgrunden till problemet ligger i att internet har möjliggjort handel via nätet. Då e-handlare har lägre kostnader har de kunnat sänka sina priser, vilket lett till lägre marginaler för den traditionella handeln. E-handel upplevs också som mer tidseffektivt av många, vilket medfört ett förändrat konsumtionsmönster bland konsumenter. LÄS MER
3. När nätet inte räcker till -En studie om fysiska försäljningskanalers betydelse i detaljhandelns digitalisering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Bakgrund Inledningsvis presenteras en redogörelse för detaljhandelns utveckling ur ett företagsperspektiv. Två av forskningsfältets framträdande teorier presenteras. LÄS MER
4. Strategi för e-handel. En studie av fem svenska företag inom den modeinriktade detaljhandeln som infört e-handel som komplement till sin traditionella handel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Under de närmsta åren förväntas e-handeln växa kraftigt och ta ytterligare andelar från den traditionella handeln. Fysiska butiker blir tvingade att etablera sin verksamhet på nätet för att kunna möta den ökade konkurrensen och det nya sättet att konsumera. LÄS MER