Sökning: "detaljhandeln kundlojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden detaljhandeln kundlojalitet.

  1. 1. Kundlojalitet: Vad är det, hur gör man och varför fungerar det inte? : Lärdomar från företag i den svenska detaljhandeln

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pontus Bremholt; Ludvig Hansson; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; CRM; NPS; Retail; Online Retail; Attitude; Customer Experience; Customer Satisfaction; RFM; Kundlojalitet; CRM; NPS; Detaljhandel; Onlinehandel; Attityd; Kundupplevelse; Nöjdhet; RFM;

    Sammanfattning : Kundlojalitet är ett begrepp som aldrig tycks försvinna ur marknadsföringens ordlistor, kanske eftersom det för många företag är det ultimata marknadsföringsmålet. Den samtida konkurrensen har tack vare globalisering och digitalisering blivit hårdare än någonsin och lojalitet har aldrig varit mer relevant. LÄS MER

  2. 2. Internationell konkurrens online - En studie om kundrelationer och logistikens betydelse för svenska e-handelsföretag inom hemelektronik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Robin Backlund; Nils Munther; [2019]
    Nyckelord :E-handel; logistik; kundrelationer; Amazon; internationell konkurrens;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker den ständigt ökande internationella konkurrensen för svenska e-handelsföretag inom hemelektronik och hur de arbetar för att bemöta den. Detaljhandeln har till följd av en ökad globalisering och digitalisering förändrats, e-handeln har successivt tagit marknadsandelar från den traditionella handeln. LÄS MER

  3. 3. E-handel och upprepade köp : En studie om kundlojalitet inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Admir Trhanaj; Alexander To; [2018]
    Nyckelord :Informationslogistik; E-handel; Kundlojalitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Idag kan konsumenter vara tid och platsoberoende när de ska genomföra ett köp online. Återförsäljarna måste ständigt jobba med utveckla verksamheten för att kunna ge konsumenterna bästa möjliga köpupplevelse. LÄS MER

  4. 4. Real-Time Retail : Den digitala vägen till konsumenternas lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Andersson; [2016]
    Nyckelord :Omni-channel; Real-Time Retail; iBeacons; Fysisk modebutik; Personalisering; Kommunikationsprocessen; Kundvärde; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är en process som finns i alla sektorer och branscher, inte minst inom detaljhandeln. Den återspeglas i e-handeln och i övergången till en mer omnichannel-influerad säljprocess där detaljhandlare i allt högre grad når konsumenter genom flera olika kontaktytor; i webbshopen, via den smarta mobiltelefonen, genom appar, digitala skyltfönster och i den fysiska butiken. LÄS MER

  5. 5. Kundlojalitet : En jämförande studie mellan ett offline- och onlineföretag i deras arbete med att skapa lojala kunder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Stina Björkgren; Ida Hallgren; [2013]
    Nyckelord :Customer clubs; Customer loyalty; Offline; Online; Relationship marketing; Kundklubbar; Kundlojalitet; Offline; Online; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Utifrån relationsmarknadsföringsperspektivet har vårdandet av relationen till kunder uppmärksammats inom marknaden för detaljhandel. Inom detta område är lojalitetsskapandet en viktig del och forskning visar tydligt på att företag som är verksamma offline respektive online arbetar med detta. LÄS MER