Sökning: "detaljister"
Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade ordet detaljister.
11. E-tailmixen - Hur Konkurrerar Detaljister i Den Digitala Kanalen?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This paper investigates how the retail marketing mix can be defined for e-tailing. The 4P:s of marketing, invented by McCarthy 1960, are still taught in marketing classes at universities around the world. LÄS MER
12. Den enes bröd den andres död? -En studie om mindre livsmedelsproducenters avtalsförhållande mot grossiter och detaljister
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
13. The preferred Complex Purchase Process in-store – A case study on IKEA
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to find what opportunities retailers should capture in order to improve the complex purchase process in-store, through integrating online channels. This in order to create the best possible way to meet customers’ demands in the ever-changing multi-channel retail environment... LÄS MER
14. Funktion eller inspiration? : en studie om butiksmiljöns betydelse vid utilitaristisk konsumtion
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Detaljhandeln är en marknad som är under ständig utveckling och möts av nya utmaningar. Den hårda konkurrensen driver de verksamma till att arbeta med butiken och dess miljö som en konkurrensfördel. LÄS MER
15. Hur blir du kompis med kunden? : En studie om kundrelationer i olika försäljningskanaler inom möbel- och heminredningsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur styrs och hanteras kundrelationer av detaljister inom möbel- och heminredningsbranschen beroende på försäljningskanal? Syfte: Ge en djupare förståelse för branschen samt undersöka om det finns skillnader respektive likheter vid relationsbyggande beroende på om detaljisten har en online närvaro eller bedriver multikanalhandel. Metod: Uppsatsen har grundats på en kvalitativ metod. LÄS MER