Sökning: "detaljister"

Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade ordet detaljister.

  1. 11. E-tailmixen - Hur Konkurrerar Detaljister i Den Digitala Kanalen?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Rubin; Hanna Schiller; [2016]
    Nyckelord :e-tailing; online retailing; marketing mix; traffic; 4P:s;

    Sammanfattning : This paper investigates how the retail marketing mix can be defined for e-tailing. The 4P:s of marketing, invented by McCarthy 1960, are still taught in marketing classes at universities around the world. LÄS MER

  2. 12. Den enes bröd den andres död? -En studie om mindre livsmedelsproducenters avtalsförhållande mot grossiter och detaljister

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Johansson; Magnus Nolberger; [2015-02-10]
    Nyckelord :Närproducerade livsmedel; psykologiska avtal; formella avtal; mervärden;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. The preferred Complex Purchase Process in-store – A case study on IKEA

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Fredman; Sophia Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Multi-channels; digital devices; technology; engagement; experience; retailing; complex purchase; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find what opportunities retailers should capture in order to improve the complex purchase process in-store, through integrating online channels. This in order to create the best possible way to meet customers’ demands in the ever-changing multi-channel retail environment... LÄS MER

  4. 14. Funktion eller inspiration? : en studie om butiksmiljöns betydelse vid utilitaristisk konsumtion

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Nygren; [2015]
    Nyckelord :store environment; hedonic value; utilitarian value; retail; social cues; design cues; ambient cues; butiksmiljö; hedonistisk värdedimension; utilitaristisk värdedimension; detaljhandeln; sociala faktorer; designfaktorer; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Detaljhandeln är en marknad som är under ständig utveckling och möts av nya utmaningar. Den hårda konkurrensen driver de verksamma till att arbeta med butiken och dess miljö som en konkurrensfördel. LÄS MER

  5. 15. Hur blir du kompis med kunden? : En studie om kundrelationer i olika försäljningskanaler inom möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Andréa Engvall; Madelene Fredriksson; [2015]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Relationer; E-handel; Multikanalhandel; Möbler och heminredning.;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur styrs och hanteras kundrelationer av detaljister inom möbel- och heminredningsbranschen beroende på försäljningskanal?   Syfte: Ge en djupare förståelse för branschen samt undersöka om det finns skillnader respektive likheter vid relationsbyggande beroende på om detaljisten har en online närvaro eller bedriver multikanalhandel.   Metod: Uppsatsen har grundats på en kvalitativ metod. LÄS MER