Sökning: "detaljister"

Visar resultat 16 - 20 av 45 uppsatser innehållade ordet detaljister.

  1. 16. Producentmärke vs. Egna märkesvaror : En kvalitativ stuie om konkurrensen på den svenska livsmedelsmarknaden 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anton Lidefelt; Victoria Petersson; Henrik Svennerstad; [2014]
    Nyckelord :Producentmärken; Egna märkesvaror; EMV; Detaljister; Varumärke; Varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Det har skett en ökning av egna märkesvaror (EMV) på den svenska livsmedelsbraschen och de tar upp allt större plats i butikerna. De marknadsledande detaljisterna, ICA, Coop, Axfood och Bergendahls, har utvecklat och etablerat starka egna varumärken som står i dirket konkurrens till producenternas och det gäller för producentmärken, så som Findus, AXA och Findus att utmärka sig på marknaden. LÄS MER

  2. 17. Teknologins utveckling och kommersiella värden i butik : Detaljisters syn på modebutikers utveckling.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; [2014]
    Nyckelord :omnichannel; modern teknologi; onlinebutik; modebutik; Kommersiella värden; emotionella och funktionella shoppingvärden; fysisk butik;

    Sammanfattning : Utvecklingen av modern teknologi går framåt i en rasande takt och de fysiska butikerna behöver skapa unika lösningar vilket gör att de kan locka konsumenter med både emotionella och funktionella shoppingvärden. Internetbutikerna lockar med deras tillgänglighet, vilket har lett till att de flesta detaljister idag har en webbshop. LÄS MER

  3. 18. Distributionskanaler i Förändring : En kvalitativ studie om hur direktdistribution kan påverka relationer mellan producenter och detaljister i den svenska sportbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Magnus Hallin; [2014]
    Nyckelord :Distributionskanaler; direktdistribution; B2B-relationer; svenska sportbranschen;

    Sammanfattning : Syfte - Studiens syfte är att undersöka hur relationen mellan producenter och detaljister inom den svenska sportbranschen sannolikt påverkas av producenters val att sälja direkt till slutkonsument samt vad som kan bli konsekvenserna av detta. Metod - En kvalitativ forskningsansats valdes eftersom området är relativt outforskat samt eftersom syftet tillsammans med forskningsfrågorna är relativt explorativa. LÄS MER

  4. 19. Säsong - ett globalt, lokalt och miljövänligt koncept, eller? : en kvalitativ analys av begreppet säsong och dess innebörd för aktörer i den svenska värdekedjan för frukt och grönt

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Katarina Persson; [2013]
    Nyckelord :säsong; lokalt; globalt; klimatpåverkan; svenska värdekedjan för frukt och grönsaker; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Säsongsbegreppet används flitigt i dagens kommunikation. Säsong har gått från att vara en självklarhet till att bli en av de starkast växande trenderna i Sverige. LÄS MER

  5. 20. Marknadsföring av Corporate Social Responsibility : En studie i Generation Y:s attityder till CSR samt attityder till marknadsföring av CSR inomsnabbmatsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Pahkamaa; Emil Hamrin; [2012]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Konsumentattityd; Snabbmatsbranschen; Generation Y;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker konsumentgrupp Generation Y:s attityd till Corporate SocialResponsibility (CSR) samt marknadsföring av CSR. Vidare undersöks i uppsatsen Generation Y:sattityder till CSR samt marknadsföring av CSR gällande detaljister inom snabbmatsbranschen iSverige. LÄS MER