Sökning: "development of reading comprehension"

Visar resultat 21 - 25 av 206 uppsatser innehållade orden development of reading comprehension.

  1. 21. Kognitiva och praktiska strategier för en ökad läsförståelse : En systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nicole Tapper; Maria Andersson; Isabelle Angel; [2023]
    Nyckelord :reading comprehension; decoding; strategies; teaching methods; läsförståelse; avkodning; strategier; undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : This literature review was conducted to identify strategies that lead to increased reading comprehension by addressing the research question “What cognitive and practical strategies are presented in research to increase students' reading comprehension in elementary school?”.Reading comprehension is crucial for students in school as well as for people in general. LÄS MER

  2. 22. Formativ bedömning och läsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Electra Ververidis; Julia Saunder Falck; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This review takes its starting point in reading development and formative assessment. The purpose has been to investigate how the work regarding this interest can take form in practice. LÄS MER

  3. 23. Hur högläsning i klassrummet kan gynna språkinlärning och språkutveckling hos eleverna i åldrarna 6–10 år : En kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sonia Ölaf; [2023]
    Nyckelord :language learning; language development; literacy; reading-aloud;

    Sammanfattning : This study aimed to analyze scientific articles on reading aloud to see what the research says about the success factors in the classroom that affect ages six to ten years. To investigate the articles for the area of investigation, Eriksson-Barajas et al. (2013) were used as the starting point for the method. LÄS MER

  4. 24. ChatGPT as an assistive technology to enhance reading comprehension for individuals with ADHD

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ronya Tamdjidi; Dante Pagès Billai; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; assistive technologies; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; ADHD; artificial intelligence; reading comprehension;

    Sammanfattning : Recent advances in artificial intelligence and natural language processing have led to the development of new assistive technologies for people with disabilities. This study builds on these advancements to investigate whether the AI-driven chatbot ChatGPT can assist individuals with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) in better comprehending and recalling written text. LÄS MER

  5. 25. ”Nackdelar… finns det?!” : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om sagans betydelse i svenskundervisning för skolans yngre åldrar.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Natalie Vänseth; [2023]
    Nyckelord :fairy tales; reading; writing; reading development; Swedish teaching; sagor; läsning; skrivande; läsutveckling; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Sagor är en av flera texttyper elever ska få ta del av under sin skolgång och sagan kan användas på flera sätt samt för olika syften. Denna kvalitativa studie syftar till att bidra med kunskap om sagans didaktiska potential i svenskundervisningen i förskoleklass och årskurs 3. LÄS MER