Sökning: "dewey 2011"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden dewey 2011.
1. SUSTAINABILITY COMPETENCIES AND EXPERIENTIAL LEARNING IN HIGHER EDUCATION: STUDENT PERCEPTIONS
Master-uppsats,Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate university student perceptions of their competencies of and propensity to act for sustainability, while they study on a module designed with use of the experiential learning approach. Theory: The conceptual framework of this research was based on a combination of theories; experiential learning (Dewey, 1963) that focuses on the development of student knowing, being and doing, and transformational learning theory (Mezirow, 2000) that has inspired the key sustainability competencies (Brundiers et al. LÄS MER
2. KUNSKAPER OM NEUROPSYKIATRISKA FUNKTIONSNEDSÄTTNINGAR (NPF)
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är undersöka och därigenom ge en så bra bild som möjligt över hur mycket kunskap lärare i Borås stad har när det gäller NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar). Syftet är vidare att ta reda på om de kan anpassa och inkludera på ett sätt som krävs av styrdokumenten med hjälp av den kunskap de har eller kan få med stöd av kompetent elevhälsa. LÄS MER
3. FRITIDSHEMMETS UPPDRAG : -En kvalitativ textanalys om fritidshemmet med utgångspunkt i läroplanen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Title: LEISURE ASSIGNMENTS -A qualitative textual analysis of leisure-based curriculum Author: Ljungman Yvonne & Khelifa Chaht Amina Mentor: Sahlén Patric Examiner: Lilja Agneta Term: Spring 2017 In 2016 the leisure had a new chapter in The curriculum for primary school, pre-school class and the leisure (2011). In our study, we examine what the curriculum say about the leisure activities mission. LÄS MER
4. Språkutveckling och integration ur ett flerspråkigt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Mitt syfte med denna studie är att se hur en verksamhet med pedagoger som pratar och lär ut flera olika språk kan vara utformad till en flerspråkig barngrupp i en internationell förskola. Jag har genomfört observationer på en förskola där flerspråkighet inte enbart är kopplat till barn eller personal med ett annat modersmål, utan där flera olika språk är en självklar del av verksamheten. LÄS MER
5. "För skulle man inte lyssna på dom så skulle dom ju sluta prata till slut" : En studie om fyra grundskollärares uppfattningar och upplevelser av begreppet elevinflytande.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sverige är ett demokratiskt land där demokratiska värderingar står som grund. Det är inget undantag att skolan ska följa samma anda och ses som en medproducent av elever som förstår och kan använda sig av ett demokratiskt synsätt. Framtiden är inte bara de vuxnas utan vårt samhälles barn är de som ska verka och leva i den. LÄS MER