Sökning: "diagram och tabeller i förskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden diagram och tabeller i förskolan.

  1. 1. Förskollärares erfararenheter av inkludering i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Matilda Darakji; Julia Wahlund; [2021]
    Nyckelord :inclusion; experience; inclusion; preschool children with different educational needs; preschoolteacher; erfarenheter; förskolebarn med olika utbildningsbehov; förskollärare; inkludering;

    Sammanfattning : Denna uppsats beskriver förskollärares erfarenheter av inkludering i förskolan. Detta genom att synliggöra både möjligheter och svårigheter i arbetet med inkludering i förskolan. LÄS MER

  2. 2. Konflikthanteringsmetoder i förskolan : En kartläggning av konflikthanteringsmetoder utifrån blivande förskollärares examensarbeten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Caroline Jäderberg; Kerstin Wahlström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : När två människor möts så kan en konflikt uppstå då varje person har en egen vilja, egna värderingar och egna åsikter. Detta sker även inom förskolan och det är då viktigt att som förskollärare ha kunskap att kunna hantera de konflikter som uppstår belyser Hakwoort (2015). LÄS MER

  3. 3. Pojke eller flicka? Individ! : En kvantitativ enkätstudie om genus och könskränkningar i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Johanna Forsell; Joanna Wåhlin; [2016]
    Nyckelord :bemötande; förskola; förskollärare; genus; könskränkning; könsmönster;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att synliggöra förskollärares uppfattning om och förståelse för begreppen genus och kränkningar, samt om examensåret har någon skiljaktig betydelse. Som en förlängning är syftet även att synliggöra förekomsten och utsträckningen av könsskillnader, skillnader i bemötande och könskränkningar i förskolan. LÄS MER

  4. 4. Barns anknytningsbeteende och pedagogens svar, : en studie om anknytningsteorin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Inga-Grethe Carlsson; Sofia Hallén; [2015]
    Nyckelord :anknytningsteori; anknytningsperson; barnobservationer; förskola;

    Sammanfattning : Inledning Arbetet tar avstamp i anknytningsteorin och handlar om vad det är som gör att barnen skapar en trygg eller otrygg anknytning till pedagogerna de möter i förskolan. Arbetet handlar också om hur barnen gör för att få kontakt med pedagogerna och hur dessa svarar på barnens anknytningsbeteenden. LÄS MER

  5. 5. Fysisk aktivitet, en viktig del av förskolan : En enkätstudie

    M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Martina Hallberg; Niklas Hallberg; [2013]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; förskola; inomhus; rörelse; skador; utomhus;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlade om i vilken grad förskollärare och barnskötare, aktiverar förskolebarnen när det kommer till fysisk aktivitet, även i vilken grad det fanns en tanke bakom och hur stor kunskap personalen på förskolan anser sig ha vid de fysiska aktiviteter som genomförs på förskolan. Vikten av fysisk aktivitet i förskolan belyses i detta arbete och relateras till olika typer av forskningsstudier, detta för att ge läsaren förståelse över hur mycket fysisk aktivitet gynnar inlärning och koncentrationsförmåga. LÄS MER