Sökning: "dialog på engelska"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden dialog på engelska.

  1. 1. Lit by the Innermost Beauty : Explorations in Balthasarian Beauty,Theological Aesthetics, and the Arts

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Arvid Sjöstedt Pellikka; [2022]
    Nyckelord :Theological Aesthetics; Systematic Theology; Hans Urs von Balthasar; The gestalt of Christ; Peter Fuller; Aesthetics; Art; Beauty; Teologisk estetik; Systematisk teologi; Hans Urs von Balthasar; Kristi gestalt; Peter Fuller; Estetik; Konst; Skönhet;

    Sammanfattning : I denna uppsats studeras den romersk-katolska teologen Hans Urs von Balthasars teologiska estetik. Mer specifikt utgör uppsatsen en analys av von Balthasars konceptualisering av skönhet, och hur denna förståelse av skönhet kan användas för att teologiskt belysa frågor som berör konst och estetiska uttryck. LÄS MER

  2. 2. "High risk, high reward" : En kvalitativ undersökning av lärares användande av drama i engelskundervisningen för årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Elin Sundberg; [2020]
    Nyckelord :Drama in Education; Educational Drama; English as a Second Language; ESL; Swedish curriculum; Aesthetic Distance; Pedagogiskt drama; Andraspråksinlärning; engelska som andraspråk; Läroplan; LGR 11; Estetisk distans;

    Sammanfattning : This study studies teachers’ use of drama when teaching English in grades 4-6. The material has been collected through semi structured interviews with five teachers. The study concludes that teachers use drama to increase the pupils’ eagerness to learn through variation and commitment. LÄS MER

  3. 3. Nyanlända elevers syn på lärande i engelska i ordinarie klasser : En kvalitativ studie i grundskolan utifrån ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Narimane Medjber; [2020]
    Nyckelord :Nyanlända elever; L1; L2; L3; främmandespråk; språkinlärning; språkkunskaper; stöttning.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka utmaningar som nyanlända elever i grundskolan kan stå inför i den ordinarie undervisning, samt hur de kan övervinna svårigheter i engelskämnet. Studien genomfördes bland elever i grundskolan i Södermanland. LÄS MER

  4. 4. Ordförrådets betydelse för elevers progression i skolan : En kunskapsöversikt om metoder för att utveckla F-3-elevers ordförråd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Thina Fritze; Kerstin Lindqvist; [2019]
    Nyckelord :F-3-elever; Metoder; Ordförrådsutveckling; Svenska;

    Sammanfattning : Det är stora skillnader i elevers ordförråd när de börjar skolan. Ordförrådet är ett viktigt verktyg i skolans alla ämnen men det finns inga tydliga riktlinjer för hur lärare ska jobba med ordförrådet. Konsekvenserna ett dåligt ordförråd kan leda till är ofärdiga utbildningar och utanförskap i samhället. LÄS MER

  5. 5. Detaljplanering : Exploatering inom ett område av riksintresse

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Lisa Berg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetet utreder förutsättningarna att exploatera ett område i Trångfors i Bodens kommun för bostadsändamål arbetet är på uppdrag av Bodens kommuns plankontor. Parallellt med utredningen tas ett förslag på detaljplan och tillhörande handlingar framför området som redovisas i rapporten. LÄS MER