Sökning: "dialogism"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade ordet dialogism.

  1. 1. THE ADAPTATION CYCLE OF COMIC BOOKS AND CINEMA: Authorship, Intermediality and Fidelity in Batman Adaptations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Nicola Camoglio; [2023-09-20]
    Nyckelord :English; Batman; The dark knight; Tim Burton; Joel Schumacher; Bruce Timm; Christopher Nolan; Adam West; authorship; adaptation; intermediality; adaptive revision; dialogism; geneticism; fidelity;

    Sammanfattning : This thesis explores the adaptation process from comic books to cinema, by leveraging theoretical frameworks found in the modern field of adaptation studies. The focus lies primarily on film adaptations of Batman, one of the most famous and well-regarded characters from the comic book medium. LÄS MER

  2. 2. FEEDBACK IN THE ERA OF GENERATIVE AI

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Bunichi Otaki; [2023-07-03]
    Nyckelord :AI-generated Feedback; ; Dialogism Feedback in Higher Education; ; Focus Group Interviews Human Feedback; ; Qualitative Research; ; Thematic analysis; ChatGPT; ; Dialogic Feedback; ;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the perception of students and educators in higher education towards feedback provided by large-language model AI, with feedback and interaction with human educators. Theory: Drawing on the dialogism framework and considering the emotional and relational aspects of feedback, this study examines the role of dialogue and interaction in feedback processes and the implications of integrating AI-generated feedback with human feedback. LÄS MER

  3. 3. Perspectives on a social justice and European identity: a study of intergroup dialogues

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Anna Pietraszczyk; [2023-06-14]
    Nyckelord :Social justice; Education for Sustainable Development; European identity; privilege and oppression; critical consciousness; Third Space; dialogism;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to advance the promotion of an all-encompassing, multi-faceted discussion on social justice and explore the concept through identity negotiation in the European context. Theory: Three concepts were introduced to bring together the theoretical framework: “Critical consciousness”, “Third Space” and ”Dialogism”. LÄS MER

  4. 4. Att ta tillvara högläsningens potential i undervisningen : en studie om några lärares förhållningssätt till högläsning som didaktiskt redskap i årskurs F–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Johanna Tunbjer; [2023]
    Nyckelord :Högläsning; årskurs F–3; didaktiskt redskap; språkutveckling; läsförståelse; sociokulturellt perspektiv; dialogism;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att nå fördjupad kunskap kring några lärares allmänna förhållningssätt till högläsning som didaktiskt redskap och deras beskrivningar av hur de implementerar sådana förhållningssätt i sin praktik i årskurs F–3. Studien har en kvalitativ ansats där fem semistrukturerade intervjuer genomförts med verksamma lärare i årskurs F–3. LÄS MER

  5. 5. Me minus me: Self-Effacement in Autofiction by Christopher Isherwood, Rachel Cusk and J. M. Coetzee

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Jim Callderyd; [2022-11-24]
    Nyckelord :Autofiction; Christopher Isherwood; Goodbye to Berlin; Rachel Cusk; Outline; J. M. Coetzee; Summertime; sexuality; gender; auto biography;

    Sammanfattning : Autofiction is one of the most popular genres in contemporary Anglophone literature. Yet the self-fashioning, outwardly hybrid genre merging autobiography with fiction is also the object of frequent contestation and derision, the source of which is nearly singularly rooted in authors’ perceived self-absorption. LÄS MER