Sökning: "dialogseminariemetoden"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet dialogseminariemetoden.
1. Digitala verktygs potentiella inverkan på erfarenhetsutvecklande aktiviteter : Reflektioner från masterstudier och yrkesliv
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : Dialogseminariemetoden är en metod för livslångt lärande och utveckling. Det är också grunden för hela den mastersutbildning som den här texten utgör mitt examensarbete för. LÄS MER
2. Yrkeskunnande hos speciallärare i matematik : Varför gör jag som jag gör egentligen?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Läroplanerna (Skolverket, 2011, 2019) synliggör att skolan idag har ett uppdrag, med eleven i centrum, som ska möta elevernas olikheter och förutsättningar till lärande. De ska få det stöd de behöver för optimal kunskapsutveckling. LÄS MER
3. Kompetensutveckling som karriärvägledning : En fallstudie kring Combitech talent program
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Begreppet Career management skills är centralt inom vägledningen idag och sätter fokus på utvecklandet av förmågor för att kunna ta ansvar för en livslång karriärutveckling i en föränderlig omvärld. I denna fallstudie har vi valt att undersöka om Combitech Talent Program (CTP) skulle kunna sägas vara karriärutvecklande för deltagarna. LÄS MER
4. I den Tysta Kunskapens Stjärnljus : Eller hur gör man när månen går i moln?
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to highlight how tacit and silenced knowledge appear in various contexts in the nuclear power industry. Attention is paid primarily to the dilemma that the instructor is faced in the teaching of courses and programs of theoretical and practical nature. LÄS MER
5. Kunskapsteori om estetisk praktik
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : En maskin för tanken Att skriva akademisk essä är balansgång. Essäskrivaren använder det essäistiska temperamentet, där den undersökande tanken tar skrivandet till hjälp. Jay Richards formulerar sig om romanen som: ”A machine to think with”.1 Detta är sant också för essän. LÄS MER