Sökning: "didactic in religious education"

Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade orden didactic in religious education.

  1. 11. Religionsbegreppet och religionskunskap : En intervjustudie med lärare i religionskunskap i den svenska gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jakob Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :religion; religious studies; teachers; essentialism; secularist discourse; interviews; Swedish curriculum; textbooks;

    Sammanfattning : The question of what religion is could very well be asked of religious studies teachers by their students. It is, however, a difficult question to answer since there is a lack of consensus regarding the meaning of the term religion in the scientific field. LÄS MER

  2. 12. Islamofobi i skola och klassrum

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Shkumbin Bilalli; [2022]
    Nyckelord :islamophobia; classroom; in school; education; eliminate;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate religious didactic research that could eventually be applied in a teacher’s various forms of teaching and education, so that islamophobia may be eradicated, which leads me to this essay’s question  How can religious didactic research be applied in religious education to combat Islamophobia in schools and classrooms?.  The research required for this essay has been found through various databases, such as Google Scholar, Swepub and ERIC via EBSCO. LÄS MER

  3. 13. Från läroplan till individ och vidare ut i världen : En didaktisk analys av elevers perspektiv på religionskunskapens roll och funktion genom linsen av världscentrerat lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Religionsvetenskap

    Författare :Eva-Lena Henriksson; Josefina Siikavaara; [2022]
    Nyckelord :Religionsdidaktik; religionskunskap; Världscentrerat lärande; didaktik; Gert Biesta; pragmatism; konstruktivism; gymnasieskola; läroplan;

    Sammanfattning : Religious education is one of the most debated school subjects in Swedish upper secondary education, primarily from an outside perspective where the secular and scientific norms of modern society often prompt questions about its relevance from politicians, media, and the public alike. This study investigates the relevancy of religious education from a student perspective, based on the aims and goals stated in the curriculum and through the theoretical lens of Gert Biesta’s theory on world-centred education. LÄS MER

  4. 14. Minoritetsreligioners roll i den svenska skolan : En kvalitativ studie om nio lärares syn på Mellanösterns minoritetsreligioner i gymnasieskolans religionsundervisning

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen; Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudier

    Författare :Ardewan Sokawi; [2022]
    Nyckelord :Minority religions; religious education; curriculum and intercultural education.; Minoritetsreligioner; religionsundervisning; läroplan och interkulturell undervisning.;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how religion teachers in Stockholm work with minority religions in their classes and examine teachers' views on minority religions' place in religious studies and their relation to the school curriculum. The focus of the study is on Middle Eastern minority religions. LÄS MER

  5. 15. Interkulturellt förhållningssätt som bemöter utmaningarna i religionsundervisningen i det heterogena och mångkulturella klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rim Abbas; Salah Malik; [2022]
    Nyckelord :Heterogeneous; interculturalism; diversity; multiculturalism; religious education; Heterogen; interkulturalitet; mångfald; mångkultur; religionsundervisning;

    Sammanfattning : Denna studie är riktad till verksamma och blivande lärare för att uppmärksamma de utmaningar som kan uppstå i det heterogena och mångkulturella klassrummet i religionsundervisningen. Vi vill även belysa den interkulturella pedagogiken som ett förhållningssätt lärare kan använda för att bemöta utmaningarna. LÄS MER