Sökning: "didactic in religious education"
Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade orden didactic in religious education.
21. Religionslärares didaktiska val : En kvalitativ intervjustudie om fem lärares resonemang kring utformningen av religionsundervisning på gymnasiet.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/ReligionsvetenskapSammanfattning : Religious education (RE) is one of eight mandatory courses in upper secondary school in Sweden, due to the curriculum of GY11. It has a broad and extent content in comparison to its limited educational time, giving an indication that RE teachers need to make strategic didactical choices. LÄS MER
22. "Livet bakom de manipulativa profetiorna" : En kvalitativ textanalys som skildrar maltutövandet i två amerikanskgrundade nyreligiösa rörelser
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Just a few years after the end of WWII, the American author Lafayette Ronald Hubbard developed the new religious movement Scientology, which has evolved over the years into one of the largest new religious movements in the world. Two decades later, an American pastor’s son named David Berg, received a revelation from God, which led to the founding of the new religious movement The Family International, formerly known as God’s Children. LÄS MER
23. Förhållningssätt i religionskunskap : En fenomenografisk studie av lärares arbete med allsidighet och likvärdhet i religionsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna uppsats ska vara ett praxisorienterat bidrag till såväl lärarprofessionen som till den religionsdidaktiska forskningen. Studien som presenteras här är en intervjustudie om sju verksamma lärares arbete med att undervisa i religionskunskap under styrdokumentens ledord om allsidighet och likvärdhet. LÄS MER
24. "En framtid fylld av uppluckrade gränser" : En studie om Jonas Hassen Khemiris romaner i ämnesövergripande undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This essay explores the possibility to use fiction as a starting point in integrated teaching in Swedish upper secondary school. A hermeneutic method is used in the analysis of novels by the Swedish author Jonas Hassen Khemiri. Two novels are analysed: Jag ringer mina bröder (2012) and Allt jag inte minns (2015). LÄS MER
25. Islam i skola : En kvalitativ studie om didaktiska möjligheter och utmaningar med att undervisa om islam
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The purpose of the study is to investigate how teachers describe their teaching on Islam and which didactic opportunities and challenges there are when teaching Islam in religious education. The study is based on qualitative semi-structured interviews with six religion teachers in high school. LÄS MER