Sökning: "didactic working methods"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden didactic working methods.

  1. 1. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  2. 2. "Drama är nyckeln till lärande." : Förskollärarens erfarenheter av drama med de yngsta barnen i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Andreea-Daniela Popescu; [2023]
    Nyckelord :Youngest preschool children; Drama pedagogy; Preschool teacher; Interview study.; dramapedagogik; förskollärare; yngsta förskolebarn; intervjustudie;

    Sammanfattning : Dagens förskolor möter ständigt de allra yngsta barnen i åldrarna 1-2 år och förskolans utbildning ska lägga grunden för ett livslångt lärande. I förskolans utbildning ingår undervisning som ska genomsyras av utforskande och upplevelser, därtill estetiska uttryskformen drama ingår i förskollärarens arbetssätt. LÄS MER

  3. 3. Specialdidaktiska verktyg och strategier för inkluderande religionskunskapsundervisning : Lärares tillämpning av specialdidaktiska verktyg och strategier i planeringen av inkluderande religionskunskapsundervisning

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ahmad A. Hafiz; Joakim Lagerstedt; [2023]
    Nyckelord :Didactics; High School; Inclusion; Religious education; Special Didactics; Special education; Upper secondary school; Didaktik; Högstadieskola; Inkludering; Religionsundervisning; Specialdidaktik; Specialpedagogik; Gymnasieskola;

    Sammanfattning : This work by Hafiz, A. A & Lagerstedt, J. (2023). Specialdidactic instruments and strategies for inclusive religious education - High school teachers' and upper secondary school teachers' way of working with all students as well as students with extra support and special needs. LÄS MER

  4. 4. Soundtrack till framgång? : Musik som didaktiskt verktyg för svenskundervisningen i mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jens Sjöberg; Amanda Jervelycke; [2023]
    Nyckelord :Mellanstadiet; musik; språkutveckling; sociokulturell teori;

    Sammanfattning : The basis for our study has been to identify how teachers implement music in their language teaching and if there are any benefits to be seen. We have identified that during our own studies, much of the scientific research that has been made available to us regarding this subject has been aimed and performed on younger students; ages three to eight. LÄS MER

  5. 5. Undervisning om det naturvetenskapliga arbetssättet i lågstadiet : En exemplifiering av hur organiserande syften kan ge stöd för didaktisk design och analys av undervisning med rättvisa test som innehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Petra Anjou Pedersen; Amina Fyrkemo; [2023]
    Nyckelord :Didactic exemplification; didactic modelling; scientific work method; organized purposes; inquiry-based science;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to exemplify how the didactic model organized purposes can be used as support for professional experimentation to develop teaching with the working methods of natural science as a content in the primary school. We have done a didactic modeling with the exemplification phase as a research approach. LÄS MER