Sökning: "didactics of religion"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden didactics of religion.

  1. 1. Empati och dömande: Historiedidaktik och mänskliga rättigheter : Empati och dömande: Historiedidaktik och mänskliga rättigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Joel Spångberg; Ruben Antius; [2024]
    Nyckelord :Empati; dömande; mänskliga rättigheter; historiemedvetande; flerperspektivism; genetiskt perspektiv; genealogiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Human rights are a relatively modern term that has a key role in our globalized society. Before human rights were developed, European colonialism was dominating the world arena and the rights that came with it. LÄS MER

  2. 2. På spaning efter den professionalitet som flytt : En hermeneutisk intervjustudie om didaktiska utmaningar för ett religionsämne i förändring

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Religionsvetenskap

    Författare :Arvid Lindblom; [2023]
    Nyckelord :Didactics; religion; teachers; Sweden; Swedish; professionalism; wonder; hermeneutics; interview; qualitative; circumstances; inhibition; middle school; high school; Didaktik; religion; lärare; Sverige; svenska; professionalism; förundran; hermeneutik; intervju; kvalitativ; förutsättningar; hämmande; högstadiet; gymnasiet;

    Sammanfattning : This study seeks to contribute to a deeper understanding of whether religion teachers, specifically teachers in Swedish year 7–9 and Gymnasium (Middle School and High School-equivalent), feel inhibited in their didactic development. In addition, this study seeks to provide an insight into how religion teachers define “teacher professionalism” on a theoretical level, as well as the attitude of religion teachers towards the implementation of new didactical methods and opportunities, exemplified by the concept of “wonder”. LÄS MER

  3. 3. Den skräckinjagande (?) Kali och mångfalden av hinduism : En kritisk diskursanalys av koloniala maktuttryck i tre religionsläromedel för gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Tausis Erika; [2023]
    Nyckelord :religionsdidaktik; läromedelgranskning; hinduism; postkolonial teori; diskursanalys;

    Sammanfattning : Several studies within the RE didactics field have shown that there is a lack of considerationwhen writing and teaching about religion, in particular Islam and eastern religions, resulting inrisks of strengthening colonial power dynamics in both education and textbooks. The purposeof this essay is to apply postcolonial theory on three Swedish textbooks made for RE educationin upper secondary school to see the extent of post-colonial power dynamics in the textbooks,the study covered the chapters in which Hinduism was depicted. LÄS MER

  4. 4. Diskussioner i religionskunskapsundervisningen : Strategier och hinder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Jennie Löfqvist; [2023]
    Nyckelord :religious didactics; religious education; diskussioner; religionskunskap; samtalsdialoger; religionsdidaktik; religionsundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka vilka strategier lärare använder för att få till diskussioner i ämnet religionskunskap under lektionerna på lågstadiet. Men även att synliggöra om lärare kan se några hinder med diskussioner som metod i religionsundervisningen. LÄS MER

  5. 5. Den icke-konfessionella religionsundervisningen : En intervjustudie om gymnasielärares upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Annie Fiallos; [2023]
    Nyckelord :Religious Education; Non-confessional; Upper Secondary School; Diversity;

    Sammanfattning : This thesis examines non-confessional religious education and upper secondary school teachers' experiences in this context. The purpose of the study is to explore how five teachers in five different upper secondary schools in Sweden interpret and implement non-confessional principles in teaching religious studies in today's society. LÄS MER