Sökning: "diesel dual-fuel"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden diesel dual-fuel.

  1. 1. Modelling and CNG distribution study of a Natural Gas-Diesel Dual Fuel Engine

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaper

    Författare :David Sancho Casarrubios; [2015]
    Nyckelord :Combustion; Engines; Dual Fuel; CNG; Diesel; Natural gas; cylinder; variations; CNG distribution; fuel distribution; engine modelling; GT-POWER; emissions; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Nowadays, environmental concerns have created the need of evolution in combustion engines for trying to give a solution to the growing problem of pollution produced by the combustion of fossil fuels. This master thesis project has been motivated by the developing of dual fuel engines with natural gas as main energy source for being an alternative to traditional combustion engines. LÄS MER

  2. 2. Utformning av avgaskatalysator

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för kemivetenskap (CHE)

    Författare :JENNIFER ASTORSDOTTER; JONAS RICKNELL; FIONA YU; Axel Forsgren; [2015]
    Nyckelord :Exhaust gas catalyst; methane combustion; low temperature; natural gas; diesel dual-fuel; palladium catalyst; indium tin oxide catalyst; Avgaskatalys; metanförbränning; låga temperaturer; naturgas; diesel dual-fuel; palladium katalysator; indium tennoxid katalysator;

    Sammanfattning : Naturgas är ett alternativ till oljebaserade bränslen. Ur ett miljöperspektiv är naturgasen fördelaktig eftersom den vid förbränning ger mindre utsläpp av miljöfarliga ämnen än olja. I en diesel dual-fuel motor används diesel och naturgas som bränsle. Naturgas består till största delen av metan. LÄS MER

  3. 3. Effect of cooling charge air on the gas turbine performance and feasibility of using absorption refrigeration in the “Kelanitissa” power station, Sri Lanka

    Master-uppsats, KTH/Kraft- och värmeteknologi

    Författare :Dinindu Kodituwakku; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the drawbacks of the gas turbine is that performance drops rapidly when ambient air temperature increases. This is a major drawback for gas turbines operated in a tropical country like Sri Lanka. In Colombo, commercial capital of Sri Lanka where this study was carried out, the ambient temperature typically varies between 25 0C and 32 0C. LÄS MER

  4. 4. Experimental Investigation into the Influence of Piston Crevices on Engine-Out Hydrocarbon Emissions from a Diesel Dual Fuel Engine

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Johannes Kuyper; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s society, when the fuel prices are increasing and the climate changes are becoming more and more noticeable, alternative fuels for combustion engines are becoming an important topic for the manufacturers. Two interesting fuels in those perspectives are Biogas and Compressed Natural Gas, CNG. LÄS MER

  5. 5. The influence of Swirl and Tumble on the combustion, emissions formation and heat transfer in Diesel Dual Fuel engines

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Hans-Christian Nilsson Vinnars; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det allt större fokus som läggs på kopplingen mellan den ökande konsumtionen av fossila drivmedel och stigande koncentrationsnivåer av växthusgasen koldioxid har föranlett en intensifiering av forskningen inom alternativa drivmedel och förbränningsmotorkoncept, där Diesel Dual Fuel är konceptet som avhandlas under det här examensarbetet. Specifikt undersöks inverkan av rotationsrörelserna Swirl och Tumble på förbränningen, emissionsbildningen och värmeöverföringen i en portinsprutad Diesel Dual Fuelmotor. LÄS MER