Sökning: "diesel exhaust aftertreatment"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden diesel exhaust aftertreatment.
1. Particulate matter analysis from engine outlet in heavy-duty diesel vehicles : A study of soot reactivity, morphology and ash-to-soot ratio from the outlet of 6-cylinder and 8-cylinder diesel engines.
Master-uppsats, KTH/KemiteknikSammanfattning : De ökande luftföroreningarna i Europa är ett allvarligt miljöproblem, och vägtransporterna är en av de största orsakerna till detta. För att ta itu med detta problem och uppfylla nya utsläppskrav måste efterbehandlingssystemen för avgaser förbättras. LÄS MER
2. Model Predictive Urea Dosing Control Strategy for Heavy-Duty Diesel Vehicles
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Stricter requirements on the reduction of Nitrogen Oxides (NOx) in the emissions of heavy-duty diesel vehicles drives development for more efficient aftertreatment systems. An ammonia covered catalyst is one of the most successful technologies in reducing NOx by converting it into the harmless byproducts water and nitrogen. LÄS MER
3. Identifying risks of AdBlue spray on stainless steel surfaces
Master-uppsats, KTH/KemiteknikSammanfattning : Utsläppskontroll, reglerad av allt strängare lagstiftning, ställer höga krav på utvecklingen av noggranna efterbehandlingssystem för avgaser. När det gäller utsläpp från dieselmotorer utgör NOx-minskning en av de största utmaningarna. För tunga fordon tacklas denna utmaning ofta genom ett SCR-system. LÄS MER
4. Defining Black: Characterization of Soot Reactivity with Thermogravimetrical Methods : Definiera svart: Karaktärisering av sotreaktivitet med termogravimetriska metoder
Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysikSammanfattning : Exhaust emissions in a vehicle has to flow through an exhaust aftertreatment in a diesel vehicle. In a diesel engine, the exhaust emissions are treated with Diesel Oxidation Catalyst (DOC), Diesel Particulate Filter (DPF), and Selective Catalytic Reduction (SCR). Every engine produces a different kind of soot depending on the drive cycle. LÄS MER
5. CFD Simulation of Urea Evaporation in STAR-CCM+
Master-uppsats, Linköpings universitet/Mekanisk värmeteori och strömningsläraSammanfattning : Diesel engines produce large amounts of nitrogen oxides (NOX) while running. Nitrogen oxides are highly toxic and also contribute towards the formation of tropospheric ozone. LÄS MER