Sökning: "differentiated teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden differentiated teaching.

  1. 1. Differentiering av matematikundervisning genom läromedlet Singma

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Olivia Olsson; Mathilda Gustafsson; [2024]
    Nyckelord :beredskap; differentiering; intresse; lärandeprofil; matematikundervisning; Singaporemodellen; Singma;

    Sammanfattning : Att i sin undervisning uppnå att elevernas behov tillgodoses och att de ges förutsättningar för ett effektivt och optimalt lärande kan ses som en utmaning. Ett sätt att arbeta med det är att välja ett läromedel som stöttar läraren i det arbetet. LÄS MER

  2. 2. Differentierad matematikundervisning : En kvalitativ studie om hur F-3 lärare anpassar matematikundervisningen för att möta elevers olika kunskapsnivåer.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Tilda Andersson; Sophia Alun Rosvall; [2023]
    Nyckelord :Matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla och fördjupa kunskapen hur lärare i F-3 anpassar matematikundervisningen för att möta alla elevers olika kunskapsnivåer. En kvalitativ ansats i form av intervjuer användes för att besvara studiens tre forskningsfrågor. LÄS MER

  3. 3. Undersökande arbetssätt i matematik : En intervjustudie om gymnasielärares syn på undersökande aktiviteters möjligheter, förutsättningar och begränsningar

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lukas Fredriksson; Peter Ridemalm; [2023]
    Nyckelord :investigative approach; Swedish high school; mathematics education.; undersökande arbetssätt; gymnasieskola; matematikundervisning.;

    Sammanfattning : Undersökande arbetssätt ska enligt läroplanerna ingå i undervisningen i matematik för alla åldrar. Majoriteten av den forskning som lagts på undersökande arbetssätt har fokuserat på åldrar upp till grundskolans senare år. LÄS MER

  4. 4. Uttrycksformernas potential : En intervjustudie om hur multimodala arbetssätt kan differentiera lågstadieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Joanna Gabrielsson; [2023]
    Nyckelord :multimodal practice; literacy; differentiated instruction; language and knowledge development practice; reading practices; expressions; multimodala arbetssätt; läs- och skrivförmåga; differentierad undervisning; språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt; läspraktiker; uttrycksformer;

    Sammanfattning : Föreliggande intervjustudie undersöker kopplingen mellan multimodala arbetssätt och differentierad undervisning, för att utreda huruvida multimodala arbetssätt kan användas för att möta alla elever i läs- och skrivundervisningen utan att exkludera. Syftet är att bidra med kunskap om multimodal differentierad läs- och skrivundervisning som möjliggör att alla elever möts, kan lära samt utveckla kunskap. LÄS MER

  5. 5. Differentiation in Practice? A Study on what Challenges English Teachers Face in Applying Differentiation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sandy Ny; Laila Amouri; [2023]
    Nyckelord :Challenges; differentiation; heterogeneous classrooms; inclusion; IDs individual difference; language acquisition; motivation; special needs learner; self regulation;

    Sammanfattning : Differentiation concerns teachers’ strategies and methods to design teaching in response to the natural variation in heterogeneous classrooms. In this study, it is looked upon as a method of inclusion in English teaching to enhance the students’ learning regardless of their levels. LÄS MER