Sökning: "differentiering köp"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden differentiering köp.
1. Calibrating the Hull-White model using Adjoint Algorithmic Differentiation
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis includes a brief introduction to Adjoint Algorithmic Differentiation (AAD), accompanied by numerical examples, step-by-step explanations and runtime comparisons to a finite difference method. In order to show the applicability of AAD in a stochastic setting, it is also applied in the calculation of the arbitrage free price and partial derivatives of a European call option, where the underlying stock has Geometric Brownian motion dynamics. LÄS MER
2. Ett effektivt returflöde - Centrala aspekter att beakta vid utformande av returflöden inom e-handeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den växande e-handelsbranschen präglas av stora returmängder och i den konkurrens som råder på marknaden idag kan en enkel returprocess bidra till både kundlojalitet och kostnadseffektivisering. E-handelsföretagens och transportföretagens gemensamma mål är att göra konsumenten nöjd, eftersom utan konsumentens köp uteblir intäkten för bägge parter. LÄS MER
3. Sinnesupplevelse & Sinnesmarknadsföring : En fallstudie av spaanläggningen Yasuragi
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Stärkta kundrelationer är viktigt för ett företags lönsamhet och när individuella upplevelser efterfrågas i allt större utsträckning behöver företag utveckla och differentiera sig genom Unique Selling Proposition. Allt mer forskning tyder på att utnyttjandet av de fem sinnena i företagets verksamhet samt marknadsföring kan vara nyckeln till differentiering. LÄS MER
4. ”Mejerikategorin är ju inte världens sexigaste” : En kvalitativ studie om visuell differentiering av mjölkförpackningar
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Inom marknadskommunikation har förpackningen blivit ett allt mer etablerat och viktigt verktyg för att marknadsföra en produkt. Genom olika visuella attribut berättar en förpackning vad den innehåller och ska locka konsumenten till köp. LÄS MER
5. Personanpassade erbjudanden : finns det ett intresse i kläd- och modebranschen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Då konkurrensen mellan företag inom kläd- och modebranschen är hög erbjuder mångaföretag kundklubbar och lojalitetsprogram till sina kunder. Kundklubbar ska vara ett sättför företag att differentiera sig, men blir det en differentiering när de flesta företagerbjuder sina kunder liknande kundklubbar och lojalitetsprogram?För att differentiera sig har företag inom branschen utvidgat sina kundklubbar ochlojalitetsprogram, men med åtgärder som de flesta företag kan använda inom branschen,vilket gör att differentieringen uteblir. LÄS MER