Sökning: "differentieringsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet differentieringsstrategi.

  1. 1. Convolutional Neural Network (CNN) för klassificering av ritningar i dokument

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julia Damgard; Emelie Löfgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis was implemented with the purpose of investigating the development and implementation of a classification model for identifying drawings in PDF files. The thesis has been conducted at Tendium AB, a company that aims to simplify public procurement using artificial intelligence. LÄS MER

  2. 2. Temaarvsturism - Temaparkernas unika differentieringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Simon Hallberg; Malin Ellberg Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Differentiering; temaparker; tematisering; kulturarv; storytelling; nostalgi; temaarvsturism.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Att differentiera sig som företag är viktigt idag för att bestå livskraftig inom den ständigt växande turismbranschen. Fenomenen kulturarv och tematisering används som differentieringsstrategier inom temaparker men begreppen storytelling och nostalgi används också inom temaparker för att skapa konkurrenskraft. LÄS MER

  3. 3. En kulturell och kommersiell teater : En differentieringsstrategi mot E-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mette Richardson; Siri Hedberg; [2021]
    Nyckelord :Differentiation; High-End; Department stores; Nordiska Kompaniet; E-commerce; Physical offer; The Five Product Levels; Intangible assets; Symbols; Customer Loyalty; Brand.; Differentiering; High-End; Varuhus; Nordiska Kompaniet; E-handel; Fysiskt erbjudande; The Five Product Levels; Immateriella värden; Symboler; Kundlojalitet; Varumärke.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån intern strategi och anställdas uppfattning undersöka hur ett varuhus ​inom High-End-segmentet arbetar med att differentiera sitt fysiska erbjudande. Vidare syftar uppsatsen till att undersöka huruvida detta skulle kunna vara ett sätt att bemöta den ökade konkurrensen från E-handeln. LÄS MER

  4. 4. Business Ecosystem for Cellular Connectivity in Manufacturing Factories : - A case study to investigate how infrastructure developing telecom companies can establish a viable buisness ecosystem for cellular connectivity in manufacturing factories.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martin Håkansson; Tom Åkerström; [2019]
    Nyckelord :Industry 4.0; Cellular Connectivity; Business Ecosystem; Business Relationship; Industri 4.0; Cellulär uppkoppling; Affärsekosystem; Affärsrelationer;

    Sammanfattning : Manufacturers have begun to realize that in order to have factories which are adapted to the contemporary conditions required for having state of the art manufacturing, the fixed network cables should be replaced by wireless communication with higher capacity. Cellular connectivity has this ability, but to be able to deliver it to manufacturing factories, they would benefit from establishing a suitable ecosystem design for the technology. LÄS MER

  5. 5. Revisionens värde för kunden : Hur revisionsbyråer arbetar för att skapa värde

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Henrik Lundin; Joel Timle Händel; [2018]
    Nyckelord :Lagstadgad revision; Revisionsbyråer; Revisionsuppdrag; Kvalitetssäkring; Kundvärde; Värde; Differentiering; Involvering; Relationer; Styrmedel.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Revisionens värde för kunden - Hur revisionsbyråer arbetar för att skapa värde Kurs: Företagsekonomi III, Ekonomistyrning, Examensarbete (kandidatuppsats) Handledare: Thomas Karlsson Fakultet: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet, Kalmar Inledning: Revisionsbyråernas kunder har yttrat åsikter om att byråerna måste bli mer serviceorienterade och ta mer initiativ mot deras kunders behov. Kunderna är oroliga att byråerna inte kommer ha möjligheten att möta framtida förväntningar, det kommer ställa krav på att byråerna känner sina kunder. LÄS MER