Sökning: "digital artefakt."

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden digital artefakt..

  1. 1. Musiklärares arbete med digitala verktyg i högstadiet : en studie om musiklärares uppfattningar kring digitala verktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Samuel Bryant; [2024]
    Nyckelord :digitala verktyg; musiklärare; högstadiet; artefakt; mediering;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie undersöker fem musiklärares uppfattningar om digitala verktyg och på vilka sätt de digitala verktygen kan användas i högstadiets musikundervisning. Grundskolans läroplan beskriver att digitala verktyg ska användas i musikundervisningen i grundskolan och föreliggande studie undersöker på vilket sätt dessa digitala verktyg används i praxis samt musiklärarnas uppfattningar kring användandet av dessa. LÄS MER

  2. 2. Efter tangenttryckningarna : En kvalitativ studie om distansarbetares upplevelser av skriftlig feedback och kommunikation inom organisationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Elin Kollberg; [2024]
    Nyckelord :Distance work; Written feedback; Communication; Information absorption; Sociocultural perspective; Distansarbete; skriftlig feedback; kommunikation; informationsupptagning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar distansarbetares upplevelser av kommunikation och skriftlig feedback inom organisationer. Studien undersöker utformningen av skriftlig feedback och dess inverkan på informationsupptagning samt hur distansarbetarnas upplevelser kan ses utifrån det sociokulturella perspektivet. LÄS MER

  3. 3. Påverkande faktorer vid upphandling av digitala Informationssystem inom offentligsektor

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Mats Falkeman; [2023]
    Nyckelord :public procurement; digital collaboration platform; remote work; sociomateriality; IT artifact.; offentlig upphandling; digital samarbetsplattform; distansarbete; sociomaterialitet; IT‐artefakt;

    Sammanfattning : Before the pandemic, many public sectors were heavily dependent on American cloud services. When the pandemic broke out, remote work became a necessity, making existing communication systems like Skype, email, and file sharing crucial to support this transition. LÄS MER

  4. 4. ”Adekvat digital kompetens och kritiskt förhållningssätt vad sjutton! Behöver barn i förskolan det?” : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar om hur barn kan erövra digital kompetens och kritiskt förhållningssätt till digitala verktyg i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Eldnor Johanna; Frisk Linda; [2023]
    Nyckelord :Digital kompetens; källkritik; digitala verktyg; förskollärares uppfattningar; Lpfö 18; kritiskt förhållningssätt; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet som formulerades för den här studien var att undersöka hur verksamma förskollärare arbetar i enlighet med den aktuella läroplanen för förskolan Lpfö 18. Utifrån arbetssätt som omfattar digitala verktyg, kritiskt förhållningssätt och adekvat digital kompetens. LÄS MER

  5. 5. Att räkna med datorn : En fokusgruppstudie om elevers upplevelse av digitala läroböcker i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Jennifer Downing; [2023]
    Nyckelord :Students’ experience; Digital textbooks; Students’ perspective; the Didactic tetrahedron; Students’ influence; the Textbook as a source of knowledge; Elevers upplevelse; Digitala läroböcker; Elevperspektiv; Den didaktiska tetraedern; Elevinflytande; Läroboken som kunskapskälla;

    Sammanfattning : Elevers inflytande på matematikundervisningen är önskvärd men föga undersökt. Syftet med examensarbetet var således att undersöka elevers upplevelse av att ha digitala läroböcker i matematikundervisningen. Undersökningen genomfördes med hjälp av fokusgruppsintervjuer med elever på gymnasiet. LÄS MER