Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ASSISTIVE TECHNOLOGY FOR PRIMARY STUDENTS IN ENGLISH LEARNING AT HOME

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Xuefen Mei; [2023-10-23]
    Nyckelord :Assistive technologies; English learning; self-directed learning;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this study is to explore the possibilities and challenges of the assistive technology for primary school students in English learning and examine what becomes significant at home English literacy practices mediated by digital tools. The study also looks into the possibilities and challenges of technologies for EFL learning by investigating the problem of EFL learning for primary children in China. LÄS MER

  2. 2. Accessible UX in digital 3D application solutions on the example of the planning experience by IKEA : An empirical mixed-method approach beyond accessibility

    Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Hoang Dung Nguyen; [2023]
    Nyckelord :Accessibility; Usability; User Experience Design; 3D; WCAG 2.1; Planning Tool; E-Commerce Website; Empirical Mixed-Method Study;

    Sammanfattning : The research investigates the feasibility of applying 2D accessibility guidelines to enhance a 3D digital planning tool's accessibility for individuals with visual impairments. Three primary research questions guide this study. It incorporated a mixed-method data collection approach to comprehensively investigate these questions. LÄS MER

  3. 3. Avvikelsehantering under produktionsskedet i byggprojekt : En studie kring hur avvikelsehantering ser ut och hur den kan effektiviseras med hjälp av BIM

    M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Emmelina Kull; Victoria Palmén; [2023]
    Nyckelord :BIM; transfer of experience; revision; build-up of knowledge; digression; deviation management; BIM; erfarenhetsåterföring; revideringar; kunskapsuppbyggnad; avvikelser; avvikelsehantering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utreda hur ett stort byggföretag i norra Sverige hanterar eventuella fel som upptäcks på byggplatsen i produktionsskedet, och hur denna erfarenhetsåterföringsprocess kan effektiviseras. För att besvara studiens syfte ställdes följande frågeställningar upp:  Hur går en stor aktör i byggbranschen till väga när de upptäcker ett fel på byggplatsen som kräver en revidering av ritning/modell?  Hur kan en stor aktör i byggbranschen effektivisera sin erfarenhetsåterföringsprocess vid produktionsskedet för att förebygga att eventuella fel återkommer? Studien tar även upp tidigare forskning kring BIM, vad det är och hur det används, andra digitala hjälpmedel samt vad som innebär med erfarenhetsåterföring och ändrings-PM. LÄS MER

  4. 4. Det digitala dilemmat : En kvalitativ intervjustudie om gymnasieelevers uppfattningar och erfarenheter av assisterande teknik som stöd i skola och sitt skrivande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lena Jönsson; Olof Jennfors; [2023]
    Nyckelord :Assisterande teknik; elevperspektiv; gymnasieskola; strategier; stöd i skrivprocess;

    Sammanfattning : Sammanfattning / Abstract Jennfors, Olof & Jönsson, Lena (2023). ”Det digitala dilemmat”. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. SPECIALLÄRARES ANVÄNDNING AV ASSISTERANDE TEKNIK : För att stärka läsförståelse hos elever med läsutmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Ulrika Lindström; Jennie Falk Fastin; [2023]
    Nyckelord :Assisterande teknik; Lässvårigheter; Motivation; Inkludering; Läsutveckling;

    Sammanfattning : By utilizing technical tools, students with reading difficulties can receive support and assistance to enhance their ability to comprehend texts. The present study explores how special education teachers in language, reading, and writing utilize digital technology to support students with reading difficulties. LÄS MER