Sökning: "digital bilder"
Visar resultat 16 - 20 av 308 uppsatser innehållade orden digital bilder.
16. Lärares val av undervisningsmaterial i matematik via digitala plattformar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Det finns idag en i princip oändlig källa med egengjorda delade undervisningsmaterial i matematik att tillgå på sociala medier och andra digitala plattformar. Hur ska lärare veta vilka material de ska välja och vad är det som utmärker kvalitet på dessa material? Syftet med detta examensarbete är att belysa vilka faktorer som blir viktiga i urvalsprocessen när matematiklärare väljer undervisningsmaterial i matematik nedladdade alternativt köpta via digitala plattformar av olika slag. LÄS MER
17. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER
18. Ny sjukdom, gamla bilder : En bildsemiotisk undersökning av parafrasers bildstrukturer och betydelser under coronapandemin
Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : The aim of this thesis is to study the structures and contents of art paraphrases during the first year of the Covid-19 pandemic through semiotics, intertextuality and intermediality, to create an understanding of what the reuse, or appropriation, of art can mean and which roles it could play in a contemporary visual culture. To achieve this, six “Covid paraphrases” are analysed alongside a rich complementary material collected from November 2021—February 2023 through netnographic methods focused on the social media platform Instagram. LÄS MER
19. How AI images and human-created digital art are evaluated and affected by attribution knowledge
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Artificial intelligence (AI) has spread into different sectors and is seeing fast developments in the field of text-to-image generation. Its rapid evolution and increased usage raise a myriad of questions. LÄS MER
20. “Vi röstar på känsla” : Ungas politiska intresse och val av nyhetskanaler inför riksdagsvalet 2022
L3-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : AbstractTitelsida: “Vi röstar på känsla”: Ungas politiska intresse och val av nyhetskanaler inför riksdagsvalet 2022Författare: Hanna Eneroth & Viktoria Vracar Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp Konst, kultur och kommunikation (K3)Fakulteten kultur och samhälleMalmö Universitet Handledare: Matts Skagshöj Examinator: Fredrik Edin Höstterminen 2022 Sociala medier har gjort det möjligt för människor att enklare vara en del av nyhetsdelning och att producera nyheter. Ett resultat av detta är att det finns möjligheter för var och en att influera och bli mer involverade i nyhetsförmedling, men samtidigt förekommer det risker. LÄS MER