Sökning: "digital customer portal"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden digital customer portal.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på transportsektorn : Utmaningar och möjligheter som transportsektorn kan möta vid implementering av digital teknik

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Samrand Devin Faik; Artin Nickfär; [2023]
    Nyckelord :Digitalization technologies; Efficiency. Supply Chain; Transport Sector; Digitaliseringsteknologier; Effektivitet; Supply Chain; Transportsektorn;

    Sammanfattning : Användandet av digitaliseringsteknologier har blivit allt vanligare i supply chain management. Denna studie undersöker utmaningar och möjligheter med digitalisering av transportsektorn. Projektets genomförande grundar sig på litteraturstudier av akademiska artiklar. LÄS MER

  2. 2. Processförbättringar inom försäkringsbranschen via en digital kundportal : En fallstudie på ett försäkringsbolags skadeprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofia Söderberg; [2021]
    Nyckelord :Process improvements; BPI; digital customer portal; lead times; automation; bottlenecks; quality assurance of information; value creation; Processförbättringar; BPI; digital kundportal; ledtider; automatisering; flaskhalsar; kvalitetssäkring av information; värdeskapande;

    Sammanfattning : Business Process Improvement (BPI) is a challenge for most companies facing challenges in finding temporary solutions to immediate problems. An increased intertwining between the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction. LÄS MER

  3. 3. Designing a Digital Customer Portal for BDX Företagen AB : A User-friendly Web Application Interface

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Karin Östman; [2021]
    Nyckelord :Industrial design engineering; activity-centered design; user experience; interface design; Teknisk design; aktivitetscentrerad design; användarupplevelse; gränssnittsdesign;

    Sammanfattning : The complexity in the construction industry with multiple stakeholdersinvolved during a project create a demand for good communication. Theinformation channel between contractor and customer with relevant andupdated information is important for success in a project. LÄS MER

  4. 4. Värdeskapande för arbetssökande : Hur e-rekryterare kan attrahera arbetssökande och uppmuntra fortsatt användande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Philip Melbi; Karl Olofsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : PROBLEM DEFINITION: E-recruiters have two customer segments to look after, job seekers and employers. Value for these two segments is created by the e-recruiter when communication and information between employer and job seeker is facilitated. Job seekers evaluate e-recruiters based on the value proposition that is offered. LÄS MER

  5. 5. Third-Party Development Practices for Mobile Platforms

    Master-uppsats, JTH. Forskningsmiljö Informationsteknik

    Författare :Mohammad Shoshah; [2012]
    Nyckelord :Platforms; Software Platforms; Third-party development; SDK; API; Open Innovation; Android; iOS;

    Sammanfattning : Information Technology (IT) evolution in the recent decades has been able to grow the mobility of the end-user. A contributing factor has impacted and improved the smartphone area. LÄS MER