Sökning: "digital customer service"

Visar resultat 21 - 25 av 266 uppsatser innehållade orden digital customer service.

  1. 21. Drivkrafter, målsättningar och framgångsfaktorer inom digital transformation för tjänsten bolån : En fallstudie hur ett företag hanterar drivkrafter och målsättningar samt vilka framgångsfaktorer som används inom digital transformation för tjänsten bolån och hur det påverkar ett IT-beroende arbetssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Gustav Arkeving; Philip Pettersson; [2023]
    Nyckelord :IT-beroende arbetssystem; digital transformation; drivkrafter; målsättningar; framgångsfaktorer.;

    Sammanfattning : Digital transformation har blivit centralt i många verksamheter för överlevnad och ses som en chans för att modernisera verksamheten. En digital transformationsprocess kan starkt påverka verksamhetsprocesser och värdet på tjänster eller produkter. LÄS MER

  2. 22. Contextualizing Customer Feedback: A Research-through-Design Approach - Alternative Approaches and Dialogical Engagement in Survey Design

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Rasmus Svensson; [2023]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Research-through-Design RtD ; Digital Service Design; Enterprise Resource Planning ERP systems; Invoicing; Customer Experience CX ; Customer Satisfaction CS ; Contextualization; Dialogical Approach; Customer Journey; Survey design; Questionnaire design; Net Promoter Score NPS ; Customer Satisfaction Score CSAT ; Customer Effort Score CES ; Chatbot; Virtual Agent; Customer Support Agent; Design Guidelines; Double Diamond; User Experience UX ; User Interface UI ; Interaction Design ID ;

    Sammanfattning : Providing context behind customer feedback remains a challenge for company’s who rely on approaching Customer Experience (CX) through standardized Customer Satisfaction (CS) metrics like Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), and Customer Effort Score (CES). Practical guidelines for monitoring CS throughout the customer journey are limited, creating a gap in academic research. LÄS MER

  3. 23. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Sundin; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Value co-creation; Service dominant logic; Restaurant; Digitala mellanhänder; Foodora;

    Sammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER

  4. 24. Automatiseringen sätter press på redovisningsbyråernas anställda : En fallstudie som presenterar effekterna av automatiseringen inom revisionsprocessen.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hasan Osman; Yad Gardi; Petter Butros; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhäll och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Hasan Osman, Petter Butros, Yad Gardi (011023), (000717), (000410)  Titel: Automatiseringen sätter press på redovisningsbyråns anställda Handledare: Oksana Feicher Nyckelord: Revision, Tidspress, Automatisering, Stress, Digitalisering.  Frågeställning: Kan automatiseringen vara en bidragande faktor till revisorernas välmående? Hur har automatiseringen inom redovisningsbyrån påverkat tidsramen för användningen av digitala verktyg på rutinmässiga uppgifter? Syfte: Syftet med denna fallstudie är att undersöka hur digitaliseringen har påverkat tidsramen och effektiviseringen av rutinmässiga arbeten inom redovisningsbyrån. LÄS MER

  5. 25. Energy-as-a-Service in the Swedish Real Estate Sector

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sundus Al Damiri; Anna Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Energy-as-a-Service EaaS ; Real Estate; Energy Transition; Sustainability; Energy-as-a-Service EaaS ; Fastigheter; Energiomställning; Hållbarhet;

    Sammanfattning : In order to reach the global set sustainability goals, it is of the utmost importance that we phase out fossil fuels and reduce our total emissions. We also need to ensure that we minimize and make our energy use more efficient. In 2020, Sweden's construction and property sector accounted for approximately 34% of Sweden's total final energy use. LÄS MER