Sökning: "digital games"

Visar resultat 1 - 5 av 424 uppsatser innehållade orden digital games.

  1. 1. The past in video games? : Perception of archaeological information amongst Twitter users based on video games.

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Lennard Armstrong; [2022]
    Nyckelord :archaeology; pop-culture; death of the author; accuracy; authenticity; video games; Twitter; public perception;

    Sammanfattning : Archaeological communication often seeks avenues to take in order to convey information to a public. One of these is video games, yet many articles do not delve into the effect that games have on people, taking for granted that people will learn something. LÄS MER

  2. 2. Vilken karaktär väljer du? : Karaktärsval i digitala spel och klädernas roll

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik; Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Elin Svensell; Amanda Öberg; [2021]
    Nyckelord :digital games; gender; character choice; clothes in games; game character; Digitala spel; kön; karaktärsval; kläder i spel; spelkaraktär;

    Sammanfattning : In this study we look at character choices in digital games, what causes them and more specifically how big of an impact the character’s clothing has on this choice, and how this differs between genders. Further, we also look at differences in how partially nude characters are perceived versus fully clothed characters, as well as how all of this affects the player's user experience. LÄS MER

  3. 3. Exploration of smell rehabilitation video games

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Martin Wibom; [2021]
    Nyckelord :Olfactory; Computer games; Mini games; Smell; Physical therapy; HCI; interaction design; Rehabilitation; design; Smell training; Olfactory rehabilitation; Covid-19; Smell loss;

    Sammanfattning : This project explores opportunities in designing hybrid digital/physical smell rehabilitation video games using no unique game peripherals. During a 13-week process, three major iterations were created and externally tested on a small user group. LÄS MER

  4. 4. VISUELLA NOVELLER SOM TEXTSPEL : Vad finns det att få eller förlora i relation till engagemang och immersion om man konverterar en visuell novell till ett textspel?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Saga Sporrong; [2021]
    Nyckelord :visuella noveller; engagemang; spelnarrativ; textspel;

    Sammanfattning : Denna studie är menad att undersöka relationen mellan text och grafik i spel och visuella noveller, samt vilka fördelar och nackdelar som finns med att inkludera eller exkludera grafik från visuella noveller. För att undersöka detta skapades två artefakter i form av visuella noveller, en med enbart text och en med text och bild. LÄS MER

  5. 5. Information Security Training and Serious Games

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Anastasios Agrianidis; [2021]
    Nyckelord :Information Security Awareness Training; Serious Games; Lockheed Martin Cyber Kill Chain;

    Sammanfattning : The digital transformation of the 21st century has led to a series of new possibilities and challenges, where one major concern of many major organizations and enterprises is promoting Information Security Awareness and Training (ISAT) for their employees. This aspect of Information Security (IS) can promote cybersecurity in the work environment against threats related to the human factor. LÄS MER