Sökning: "digital games"

Visar resultat 11 - 15 av 529 uppsatser innehållade orden digital games.

  1. 11. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaper

    Författare :Venkata Satya Anurag Gargeya Unnava; Yiyang Liu; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Augmented Reality; Interactive Content; Large Scale Interactive Content; Visualizer; Simulations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER

  2. 12. Spel som läromedel i matematikundervisning : en forskningsöversikt om vilka spel som rekommenderas i spelbaserad matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Markus Joelsson; [2023]
    Nyckelord :Spelbaserat lärande; matematik; kunskapsinlärning; spel;

    Sammanfattning : Litteraturstudiens syfte är att redogöra för vilka spel som används inom matematikdidaktisk forskning som undersöker effekterna av spelbaserat lärande på kunskapsutveckling i matematiska. Utöver att redogöra vilka spel som används analyseras även vissa egenskaper spelen i forskningen har: om de är analoga eller digitala och om de utvecklats i pedagogiskt eller i underhållande syfte. LÄS MER

  3. 13. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  4. 14. Can the video game Medieval Dynasty reduce stress through nature therapy?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Myasar Kamala; Ramzi Ayari; [2023]
    Nyckelord :Video games; Stress reduction; mental well-being; Medieval Dynasty; Psychological impact; Technology and health;

    Sammanfattning : The rapid growth of technology, including video games and mobile phones, has raised concerns about addiction and mental health. This study explores the feasibility of using the game Medieval Dynasty to alleviate mental stress. LÄS MER

  5. 15. Can You Pet the Dog? : Exploring the experiential impact of sociable animal interaction in games

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Frida Björnfot; Sofia Rautiainen; [2023]
    Nyckelord :digital game; game design; human-animal interaction; player experience; virtual animals;

    Sammanfattning : The feature to “pet” animals in digital games is highly requested by players in online discourse, but there is a lack of research on its utility from a game design perspective. This thesis aims to gain a preliminary understanding of the effects of optional, sociable animal interaction to further inform game design decisions. LÄS MER