Sökning: "digital games"
Visar resultat 21 - 25 av 529 uppsatser innehållade orden digital games.
21. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER
22. Vilken stämning vill du skapa med din musik? – En studie om fem musiklärares användande av film- och spelmusik i grundskolans musikundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Mot bakgrund av det centrala innehållet i ämnet musik på grundskolenivå gällande film- och spelmusik genomfördes en intervjustudie. Syftet med studien var att undersöka hur fem verksamma musiklärare i grundskolan använder musik från film och tv-spel i klassrummet för att undervisa om musik som meningsskapande uttrycksform. LÄS MER
23. Intrinsic motivation för körsång : en jämförelse med de två självvalda aktiviteterna lagidrott och dataspel
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Evidence suggests beneficial aspects of singing in a choir. Self-Determination Theory assumes that the three basic psychological needs autonomy, competence and relatedness are necessary for what is called intrinsic motivation to arise. Intrinsically motivated individuals make decisions out of joy, curiosity and free choice. LÄS MER
24. "Historien går liksom att ta på, typ" : En kvalitativ intervjustudie om högstadieelevers uppfattning av historiebaserade spel i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : The purpose of this qualitative interview study is to understand junior high school students' perception of the use of historical video games for learning and from this identify and analyze how the students perceives story-driven historical games in relation to developing historical empathy and a sense of history. The study also seeks to understand student’s perception of potential challenges with using historical digital games for learning purposes. LÄS MER
25. Video Game Preservation and Emulation from Three Perspectives: Developers, Archivists and Gamers
Master-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : This paper presents a comprehensive research study that investigates the perspectives of video game preservation from three distinct target groups consisting of game developers, game museums, and video game enthusiasts. Each target group expressed their thoughts and opinions regarding game preservation efforts and the use of emulation as a preservation method. LÄS MER