Sökning: "digital köpbeslutsprocess"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden digital köpbeslutsprocess.
1. Virtuell klädprovning via AR : En kvalitativ studie om hur virtuell klädprovning via Augmented Reality påverkar en konsuments köpbeslutsprocess
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Digitaliseringen och dess teknologiska utveckling har gett upphov till nya digitala lösningar, däribland AR (Augmented Reality) är ett av de digitala verktyg som under de senaste åren fått en ökad uppmärksamhet bland både chefer och forskare. Augmented reality är ett virtuellt verktyg vars innehåll integreras i en användares uppfattning om den verkliga världen. LÄS MER
2. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER
3. Förändrat konsumentbeteende som påverkat köpbeslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Pandemin är den mest kritiska situationen som skett globalt under de senaste 100 åren, detta har bidragit till ett förändrat konsumentbeteende. Pandemin har bidragit med restriktioner vilket har resulterat i att digitala köp har påskyndat den digitala utvecklingen och den fysiska butiken har påverkats negativt av restriktionerna. LÄS MER
4. Får det lov att vara en bil? : En kvalitativ studie om köpbeslutsprocessen inom bilhandeln och hur det fysiska säljmötet har förändrats.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Studien har undersökt hur köpbeslutsprocessen och det fysiska mötet ser ut i bilhandeln samt om det finns skillnader mellan hur kvinnor och män upplever köpbeslutsprocessen inom bilhandeln. Studiens ämne valdes på grund av att det gjorts tidigare studier inom bilhandeln gällande köpbeslutsprocessen, men att det finns en brist sedan det digitala mötet kom in i bilden. LÄS MER
5. E-handel av livsmedel i utveckling : En studie om främjande aspekter samt barriärer som påverkar konsumenten i köpbeslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Syftet med studien är att identifiera de främjande aspekter samt barriärer som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel. Hur ser den digitala köpbeslutsprocessen ut och var i processen uppstår barriärerna? Teori: Studiens teoretiska referensram omfattar en presentation av de aspekter som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel, vilka är produktkvalitet, varumärkesförtroende, pris, upplevelse, demografiska aspekter, tid och bekvämlighet samt utformning av hemsida. LÄS MER