Sökning: "digital kundinformation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden digital kundinformation.

  1. 1. Digital CRM och kundlojalitet inom B2B : Ger ökad tillgång till kundinformation ökad lojalitet?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oktay Körhan; David Sjögren; [2018]
    Nyckelord :Kundlojalitet; CRM; Customer Relationship Management; CRM-strategi; CRM-system; digital kundinformation; B2B;

    Sammanfattning : Kundlojalitet är ett mål för många företag som medför såväl utmaningar som potentiella konkurrensfördelar. I syfte att förbättra kundrelationer och därigenom öka kundlojaliteten har konceptet CRM (Customer Relationship Management) vuxit fram. LÄS MER

  2. 2. New Kids On The Block chain : En kartläggning om svenska bankers syn på blockkedjeteknologin och dess potentiella användningsområden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Tobias Larsson Kihlgren; Björn Sterner; [2018]
    Nyckelord :Blockchain; Trust; Transactions; Smart Contracts; KYC and Emerging technology; Blockchain; Blockkedja; Tillit; Transaktioner; Smarta Kontrakt; KYC; Emerging technology;

    Sammanfattning : Bakgrund: Intresset för världens första kryptovaluta Bitcoin har fått världen att öppna upp ögonen för dess underliggande teknologi: Blockkedjan (”Blockchain”). Blockkedjan kan beskrivas som en decentraliserad databas där ingen central aktör ensam kan bestämma över nätverket. LÄS MER

  3. 3. Bankvärldens framtid : En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster, samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sebastian Grip; Gustav Hellström; Tobias Skyttevall; [2017]
    Nyckelord :Förtroende; lojalitet; digitalisering; bank; e-CRM; PSD2;

    Sammanfattning : Titel: Bankvärldens framtid: En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Sebastian Grip, Gustav Hellström och Tobias Skyttevall (92/04/22), (94/02/28), (95/05/21) Handledare: Hadjikhani, Annoch   Datum: 05–06–17   Bakgrund: Att skapa en lojal kund genom att ligga i framkant och hela tiden erbjuda det senaste på marknaden vad det gäller digitala tjänster är viktigt för bankernas överlevnad. Ett krig pågår mellan de traditionella bankerna och uppstickare, enligt Thulin (2016). LÄS MER