Sökning: "digital learning platforms"

Visar resultat 16 - 20 av 113 uppsatser innehållade orden digital learning platforms.

  1. 16. Upplevelsen av digitala kommunikations- och samarbetsplattformar : En kvalitativ studie mot ett mjukvaruföretag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Alexander Niklasson; Christoffer Richeberg; [2023]
    Nyckelord :hybrid work; digital platforms; affordance theory; departments; Microsoft Teams; hybridarbete; digitala plattformar; affordance theory; avdelningar; Microsoft Teams;

    Sammanfattning : Som en effekt av COVID-19 pandemin har preferenserna kring arbetssättet förändrats. Det finns ett ökat behov hos medarbetare att arbeta flexibelt och för att bemöta detta har organisationer infört hybridarbete inom verksamheten. LÄS MER

  2. 17. Sentimental Analysis of CyberbullyingTweets with SVM Technique

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Hrushikesh Thanikonda; Kavya Sree Koneti; [2023]
    Nyckelord :Cyberbullying tweets; Dataset; Data preprocessing; Machine Learning; Supervised Learning; Support Vector Machine; Validation.;

    Sammanfattning : Background: Cyberbullying involves the use of digital technologies to harass, humiliate, or threaten individuals or groups. This form of bullying can occur on various platforms such as social media, messaging apps, gaming platforms, and mobile phones. With the outbreak of covid-19, there was a drastic increase in utilization of social media. LÄS MER

  3. 18. Recommending digital books to children : Acomparative study of different state-of-the-art recommendation system techniques

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Malvin Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Recommendation Systems; Collaborative Filtering; Matrix Factorization; Multi-Layer Perceptron; Neural Network-based Collaborative Filtering; Implicit Feedback; Deep Learning; Term Frequency-Inverse Document Frequency; Rekommendationssystem; Kollaborativ filtrering; Matrisfaktorisering; Flerlagersperceptron; Neurala nätverksbaserad kollaborativ filtrering; Implicit data; Djupinlärning; Termfrekvens med omvänd dokumentfrekvens;

    Sammanfattning : Collaborative filtering is a popular technique to use behavior data in the form of user’s interactions with, or ratings of, items in a system to provide personalized recommendations of items to the user. This study compares three different state-of-the-art Recommendation System models that implement this technique, Matrix Factorization, Multi-layer Perceptron and Neural Matrix Factorization, using behavior data from a digital book platform for children. LÄS MER

  4. 19. Pixels to Purls : Unravelling the Revival of Knitting in the Digital Age

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Niemelä; [2023]
    Nyckelord :Knitting; Online communities; Participatory culture; Knowledge sharing; Stickning; Onlinenätverk; Delaktig kultur; Kunskapsdelning;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar återuppträdandet av stickning som en populär aktivitet och den roll som online-plattformar spelar för att stödja och upprätthålla denna trend. Genom intervjuer med stickare och analys av online-gemenskaper för stickning visar studien att stickning har upplevt en återkomst på grund av dess nostalgiska och terapeutiska drag, vilket främjar kreativitet, gemenskap och en känsla av samhörighet. LÄS MER

  5. 20. Digitala knuffar: den osynliga handen vid online handel : En fallstudie av ett ledande detaljhandelsföretag inom sport- och livsstilsmodesegmentet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Tintin Lundgren; [2023]
    Nyckelord :digital nudging; retail companies; digital retail channels; digital platforms; sport and leisure fashion; Digitala knuffar; detaljhandelsföretag; digitala handelskanaler; digitala plattformar; sport- och livsstilsmode;

    Sammanfattning : Som resultat av globalisering och teknologisk utveckling genomför människor flera beslut i sina privata och professionella liv från digitala enheter. Beslutsfattningen varierar från informationsinhämtning, underhållning och framför allt näthandel. LÄS MER