Sökning: "digital learning plattform"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden digital learning plattform.

  1. 1. Spelifiering som verktyg för programmeringsundervisning i gymnasiet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Hällman; Noella Rahman; [2023]
    Nyckelord :Spelifiering; CodinGame; Programmering; Motivation;

    Sammanfattning : Gamification involves the use of game design features and methods in non-game situations to increase engagement and motivation, this is used within media technology and interaction design. Gamification has been used in a variety of fields, including marketing, productivity, healthcare, and education. LÄS MER

  2. 2. Upplevelsen av digitala kommunikations- och samarbetsplattformar : En kvalitativ studie mot ett mjukvaruföretag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Alexander Niklasson; Christoffer Richeberg; [2023]
    Nyckelord :hybrid work; digital platforms; affordance theory; departments; Microsoft Teams; hybridarbete; digitala plattformar; affordance theory; avdelningar; Microsoft Teams;

    Sammanfattning : Som en effekt av COVID-19 pandemin har preferenserna kring arbetssättet förändrats. Det finns ett ökat behov hos medarbetare att arbeta flexibelt och för att bemöta detta har organisationer infört hybridarbete inom verksamheten. LÄS MER

  3. 3. Det har inte varit top of mind : En kvalitativ studie om folkbibliotekariers erfarenheter av och attityder till Digiteket som kompetensutvecklande resurs.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskap

    Författare :Frida Clementz; [2023]
    Nyckelord :continuing professional development CPD ; public librarians; public library; Digiteket; professional learning; kompetensutveckling; folkbibliotekarier; folkbibliotek; Digiteket; professionellt lärande;

    Sammanfattning : Changes in society are reflected in librarians' daily work which means they have to continue to develop their competencies after their education in library and information science. Continuing professional development (CPD) via digital resources is a contemporary form of CPD that comes with both opportunities and limitations. LÄS MER

  4. 4. Classification of imbalanced disparate medical data using ontology

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ludvig Karlsson; Gustav Wilhelm Kopp Sundin; [2023]
    Nyckelord :Ontology; machine learning; random forest; imbalanced data; oncology; digital transformation;

    Sammanfattning : Through the digitization of healthcare, large volumes of data are generated and stored in healthcare operations. Today, a multitude of platforms and digital infrastructures are used for storage and management of data. The systems lack a common ontology which limits the interoperability between datasets. LÄS MER

  5. 5. Mentorplattform : En potentiell digital lösning för underrepresenterade etniska minoritetsgrupper att enklare komma in i datateknik

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Kawsar Ahmed Abdullahi; Adam Jama; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hur utbildning utförs, vilka som tar del av den samt förbättringen av utbildning är essentiell för samhällets vidareutveckling. Utbildningar påverkades enormt i början av 2020 av covid19 och i samband med digitaliseringen förändrades de drastiskt. LÄS MER