Sökning: "digital learning tools"

Visar resultat 1 - 5 av 570 uppsatser innehållade orden digital learning tools.

  1. 1. Verktyg för tolkning av äldre planbestämmelser : Systematisk och automatiserad översättning av äldre planbestämmelser för framtidens samhällsbyggnadsprocess

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Linn Nordlund; [2024]
    Nyckelord :Digitization; detailed development plans; zoning plans; planning regulations; Värmdö municipality; machinelearning; ML; AI; Digitalisering; detaljplaner; planbestämmelser; tolkning av planbestämmelser; Värmdö kommun; maskininlärning; AI;

    Sammanfattning : I samhället finns en stor efterfrågan på digitala detaljplaner eftersom digital och enhetlig data gör informationen analyserbar och sökbar. Även om nya detaljplaner ska vara digitala är den stora majoriteten av befintliga planer fysiska kartor med tillhörande bestämmelser på papper. LÄS MER

  2. 2. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Gullstrand; Erik Lund; [2024]
    Nyckelord :history; history didactics; history education; didactics; practical; game based learning; game; games; digital; computer; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; high school; historia; historiedidaktik; historieundervisning; undervisning; didaktik; praktiskt; game based learning; spel; digital; digitala; dator; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; gymnasie; gymnasiet; högstadium; högstadiet; grundskola;

    Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER

  3. 3. Den sociala folkbibliotekarien : en kvalitativ studie om folkbibliotekariers yrkesidentitet i en digital värld

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Simon Lund; Joel Niklasson; [2024]
    Nyckelord :Yrkesidentitet; digitaliseringen; digital teknik; folkbibliotekarier; social kontext; sociala praktiker;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain a deeper understanding of how the professional identity of public librarians is created and shaped in connection with the digitization of society. The data collection method used, has been semi-structured interviews where five Swedish public librarians were asked questions regarding their experiences and perceptions of the increasingly digital nature of the public librarian profession, and how it has come to affect their work. LÄS MER

  4. 4. Incidental Vocabulary Learning in EFL Through Reading, Listening, and Watching

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Julia Ekman; Nawar Saleh; [2024]
    Nyckelord :Incidental vocabulary learning; Vocabulary retention; Digital tools; Language acquisition; Multimedia learning; Vocabulary retention; English as a foreign language EFL ; Second language L2 ;

    Sammanfattning : Incidental vocabulary learning is a form of acquiring new words without having a specific intention in the acquisition, and it can occur in or out of the educational frame (Hatami, 2017). In the digital age, incidental vocabulary acquisition is increased as learners encounter and assimilate new words through different online platforms and technological tools. LÄS MER

  5. 5. Användning av digitala verktyg i förskolans verksamhet : En kvalitativ studie om digitala verktyg i förskolan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Elofsson; [2024]
    Nyckelord :fenomenografi; förskola; digitala verktyg; undervisning;

    Sammanfattning : This study focuses on the use of digital tools in preschool. The aim is to contribute insights into preschool teachers' experiences of incorporating digital tools into their practices. To capture a diverse range of perspectives, ten preschool teachers from four different municipalities were interviewed. LÄS MER