Sökning: "digital literacy"

Visar resultat 1 - 5 av 163 uppsatser innehållade orden digital literacy.

  1. 1. ”ÅH NEJ, INTE ETT TILL VERKTYG ATT HÅLLA KOLL PÅ” En kvalitativ fallstudie av implementering av digitala verktyg i en stor organisation

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mikael Hermansson; [2020-08-20]
    Nyckelord :Digitalisering; kunskapsdelning; digital litteracitet; kunskapsförmedlare; tekniska verktyg;

    Sammanfattning : Digitization at the workplace has brought about important changes and has materialized in opportunities and challenges, such as a higher work tempo and increased complexity (Zeike, Choi, Lindert, & Pfaff, 2019). In many occupations, to be digitally literate means to be conversant with technical tools (Martin, 2008). LÄS MER

  2. 2. Internationella studenters uppfattningar om litteracitetspraktiker utifrån ett flerspråkighetsperspektiv

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Anna Lundström; [2020-02-17]
    Nyckelord :literacy; multilingualism; educational linguistics; Swedish a second language;

    Sammanfattning : The last decade has seen a large influx of international students enrolling in Swedish universities, some of whom seem unfamiliar with the literacy taught within in their subjects. From a multi-lingual perspective and within a social-cultural framework this thesis project has explored three commom challenges with academic literacies in pre-paratory courses for international students: referencing, personal pronouns in aca-demic writing and the use of digital tools. LÄS MER

  3. 3. The Effects of Using Video Games Compared to Traditional Methods in an EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Julia Ström; Emelie Fröjd; [2020]
    Nyckelord :EFL; English as a Foreign Language; video games; vocabulary; teaching method; digital literacy;

    Sammanfattning : In an ever more digitalised society, there is a growing interest in digital pedagogic aids and a growing need for pedagogues to utilize new digital tools. The importance of being able to survey and evaluate information from digital sources is paramount, and the Swedish school system is responsible for teaching pupils these skills. LÄS MER

  4. 4. Mot en digitaliserad läsundervisning : critical literacy med digitala verktyg på högstadiet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteterna; Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Josefine Svensson; [2020]
    Nyckelord :critical literacy; digital tools; digital literacy; digitalisation; Lgr11; TPACK; gymnasieskolan; litteraturpedagogik i skolan; svenskämnet; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In 2017 the Swedish government initiated a digitalisation process of the Swedish education system by revising the curriculums (Lgr11) to emphasise the importance of digital competence. An ambitious commitment at a national level, however leaving the schools with a great question mark regarding how the digitalisation should be implemented in real practice. LÄS MER

  5. 5. "gå till biblioteket så får du hjälp" : En fenomenografisk studie av hur samhällets digitalisering kommit att påverka det dagliga biblioteksarbetet i mötet med användaren

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV); Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Anna-Karin Skansen; Ellinor Bylund; [2020]
    Nyckelord :Folkbibliotek; Bibliotekspersonal; Yrkesroller; Informationssamhället; Digital delaktighet; Biblioteksanvändare; MIK; Kompetens;

    Sammanfattning : In this bachelor thesis, we examine six public librarian’s perception and experiences of the phenomena of the digitalization of society. The study aims to raise a voice as to how this has affected them in their daily work in the library when in contact with patrons. LÄS MER