Sökning: "digital marketing strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 239 uppsatser innehållade orden digital marketing strategy.

  1. 1. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  2. 2. Virtuell klädprovning via AR : En kvalitativ studie om hur virtuell klädprovning via Augmented Reality påverkar en konsuments köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filippa Åkesson; Mariama Touray; [2024]
    Nyckelord :AR augmented reality ; virtual clothing fitting; purchase decision process; experience; needs; value creation; AR augmented reality ; virtuell klädprovning; köpbeslutsprocess; upplevelse; behov; värdeskapande;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och dess teknologiska utveckling har gett upphov till nya digitala lösningar, däribland AR (Augmented Reality) är ett av de digitala verktyg som under de senaste åren fått en ökad uppmärksamhet bland både chefer och forskare. Augmented reality är ett virtuellt verktyg vars innehåll integreras i en användares uppfattning om den verkliga världen. LÄS MER

  3. 3. A FUTURE WITHOUT THIRD-PARTY COOKIES A study of how Swedish small and medium-sized marketing agencies are affected by the loss of third-party cookies and how potential change strategies are communicated.

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Johanna Elmér; Johanna Nilsson; [2023-02-01]
    Nyckelord :Digital communication; user integrity; personalized advertising; third-party cookies; organizational change strategies;

    Sammanfattning : For years, digital communicators have taken advantage of the phenomena of third-party cookies to help understand online user behavior in order to produce personalized advertising. The increased discussion of user integrity has led to new privacy regulations and the largest web browsers have therefore banned third-party cookies or plan to remove them in the near future. LÄS MER

  4. 4. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Tomasine Cooper Ellhammar; [2023]
    Nyckelord :onlinereklam; MFL; GDPR; LEK; Barnkonventionen; DSA; TikTok; EU-kommissionen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER

  5. 5. Enhancing Interfunctional Coordination in B2B Companies: The Strategic Potential of Digital Tools : A qualitative study on how digitalization can be used as a strategic driver to enhance interfunctional coordination and improve customer orientation in B2B.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Matilda Krantz; [2023]
    Nyckelord :interfunctional coordination; cross-functional; digitalization; supply chain; sales; marketing; B2B; go-to-market strategy; sharing information; customer orientation; customer value;

    Sammanfattning : In an ever-evolving digital landscape, the way we do business changes rapidly.  In this landscape, B2B companies are confronted with challenges that demand adaptation and reevaluation of their business models, such as exploring innovative approaches to resource utilization and streamlining workflows. LÄS MER