Sökning: "digital markets"
Visar resultat 1 - 5 av 270 uppsatser innehållade orden digital markets.
1. Dominansmissbruk och digitala plattformar : En studie av hur artikel 102 FEUF och DMA hanterar digitala marknader, självförbehåll och utnyttjanden av insamlad data
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Dagens samhälle förändras snabbt, och digitala marknader med det. Digitaliseringen har lett till revolutionerande utvecklingar av vårt samhälle, och bakom dessa förändringar står primärt ett fåtal dominerande teknikjättar och deras plattformar. LÄS MER
2. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER
3. När är data en nödvändig nyttighet? - En analys av skyldigheten att dela data i det digitala ekosystemet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Den tekniska utvecklingen har påverkat hur vi interagerar och bidragit till betydande framsteg. Samtidigt har den medfört utmaningar i form av bristande differentiering på den inre marknaden till följd av varierande datainnehav bland aktörer. LÄS MER
4. Diffusion of digital asset management systems in the Norwegian food and grocery market. A single case study of MyBrand Media
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Digital asset management systems as a solution for managing digital content has been gaining attention over the last years and more IT providers are offering digital asset management systems to organizations. However, the decision to adopt this solution in a client-organization is influenced by many factors, making it a challenging and time taking process. LÄS MER
5. Born digital firms entry mode in foreign markets
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The development of digitalization has led to the emergence of a new type of firm, born digital firms. However, how these firms enter a foreign market is not well researched by scholars within the field of entry mode theory in international business. LÄS MER