Sökning: "digital marknadsföring datainsamling"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring datainsamling.
11. Utmaningar och möjligheter med digital transformation : En fallstudie om hur en detaljhandelsorganisation kan arbeta med marknadsföring i digitala kanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Digital transformation har lett till ökad användning av digitala teknologier, detta skapar förändringar i samhället som kan leda till att företag måste ta fram nya strategier för att vara fortsatt konkurrenskraftiga. Med en kvalitativ ansats i form av en fallstudie undersöker denna studie hur ett företag inom detaljhandeln kan hantera och struktureras efter digital transformation inom marknadsföring samt vilka möjligheter och utmaningar detta medfört gällande marknadsföring i digitala kanaler. LÄS MER
12. Skogsbranschens marknadsföringsinsatser riktade till barn och unga i grundskolan
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Med skogen som klassrum finns möjligheter till att integrera ämnesundervisning för samtliga årskurser i grundskolan, samtidigt som eleverna får förutsättning att lära sig om samband i naturen – i praktiken. En positiv effekt av samverkan mellan näringslivet och skolan är möjligheten att bredda kunskapen hos eleverna, de framtida arbetstagarna, om branschers roll i samhället samt vilka yrken och arbetsmöjligheter som finns. LÄS MER
13. Förtroendets betydelse för konsumenter i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie i marknadsföringspsykologi inom apoteksbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är undersöka och kartlägga hur konsumenters förtroende bevaras vid övergång från fysisk aktör till digital inom apoteksbranschen. Uppsatsen är som via en kvalitativ forskningsmetod via en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
14. Hur beter du dig egentligen? : En studie om kopplingen mellan hemsidebeteende och efterföljande köp i fysisk butik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Dagens teknologi tillåter inte att göra kopplingar i konsumentdata mellan hemsida och den fysiska butiken. Det innebär att företag går miste om värdefull kunskap om sina kunders beteende och effekten av deras marknadsföringsåtgärder. LÄS MER
15. A conceptual framework for building trust on a gig platform : An qualitative study of which factors make customers trust giggers in knowledge sharing
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The development of information technology through Internet is disrupting the ways that people share and receive knowledge. Traditional communication channels, such as face to face-communication is to an increasing extent accompanied by knowledge sharing through digital communication channels. LÄS MER