Sökning: "digital marknadsföring datainsamling"
Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring datainsamling.
16. Consumer ratings-reviews and its impact on consumer purchasing behavior
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Storytelling is one of the most creative, powerful and effective tools of modern marketing strategies and communication. Due to the expansion of social media, storytelling has become a popular marketing and sales tool that may affect consumer behavior. LÄS MER
17. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå: C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare: Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare: PhD Agneta Sundström Examinator: PhD Lars-Johan Åge Datum: 2014-Juni Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod: Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER
18. Från produkt till tjänst : Musik och digital marknadsföring
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Musikindustrins tillväxt under det senaste decenniet har varit starkt influerat av digitaliseringen över internet. Nedladdningen av musik, övergången från en konkret produkt till en immateriell tjänst och ständigt förändrade beteendemönster hos musikanvändare i den digitala miljön har resulterat i en hel del problematik för leverantörer och distributörer samt föranlett stora ekonomiska förluster. LÄS MER