Sökning: "digital marknadsföring musik"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring musik.
1. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER
2. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER
3. Digital marknadsföring mot Generation Y & Z
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Studien undersöker vilka de avgörande faktorerna är för att attrahera Generation Y och Z med digital marknadsföring. Undersökningen genomförs med hjälp av en kvalitativ metod och med tre olika datainsamlingsmetoder (fokusgruppsintervjuer, personliga djupintervjuer och online bulletin boards), samt tillämpar ett fenomenologiskt tillvägagångsätt som bland annat innebär en tematisk kodning av data från personer med erfarenhet kring ämnet. LÄS MER
4. Audiovisuella sensationer i den digitala tidsåldern : En kvalitativ studie om hur artister använder audiovisuell media i sin kommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : En kombination av ljud och bild, audiovisuell media, har under en längre tidsperiod varit ett sätt att skapa uppmärksamhet kring en artist. Den teknologiska utvecklingen har förbättrat de audiovisuella verktygen och gjort de mer tillgängliga. LÄS MER
5. En perfekt balans : En kvalitativ studie om digital marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Uppsatsen syftar på att skapa en bild av hur mindre artister bör marknadsföras digitalt. Huvudfokuset ligger på festivalspelningar där flertal artister spelar under antingen en dag eller flera dagar. Intervjuer har gjorts med ett antal mindre artister samt managers för att få deras syn på hur de marknadsför sig själva. LÄS MER