Sökning: "digital marknadsföring strategi"
Visar resultat 11 - 15 av 175 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring strategi.
11. Looking Ahead: The Future of the Offline Channel for Digital-born Retailers
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : During recent years, there has been a significant increase in e-commerce and the demand for it among customers. It has become imperative for new fashion retailers to have a digital presence, and the outbreak of Covid-19 has further accelerated this trend, amplifying the importance of having a presence online. LÄS MER
12. Hur företag kan skapa engagemang på Instagram när det fysiska mötet begränsas : En fallstudie på Liseberg under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Covid-19 pandemin skapade många begränsningar i det fysiska mötet för företag i Sverige. Problematiken för de företag som inte kunde erbjuda sin produkt på samma sätt digitalt var det som skapade ett intresse att genomföra denna studie. Många företag fick göra ett skifte och fokusera mer på de digitala verktygen under den här tiden. LÄS MER
13. Digitalising the Restaurant Visit: An Experimental Study of How QR Codes and Waiting Staff in the Ordering Process Affect Customer Satisfaction
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Digitalisation is becoming more prevalent in our society today, and customer preferences are changing with it. This thesis investigates the digitalisation of the restaurant business through taking a closer look at the impact replacement of waiting staff with digital QR codes has on customer satisfaction. LÄS MER
14. Ett leende går inte att digitalisera: En kvalitativ undersökning av kombinationen av traditionell och digital marknadsföring i arbetet med kundrelationer.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Tidigare forskning lyfter fram betydande fördelar med den digitala marknadsföringen, samtidigt som det framförs att det är av vikt att behålla den traditionella marknadsföringen. Vad som är viktigt, oavsett om strategin baseras på traditionell eller digital marknadsföring, är en strategi som kommunicerar ett tydligt varumärke och anpassar sig efter kunden. LÄS MER
15. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER