Sökning: "digital medieproduktion"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden digital medieproduktion.
1. Podcastens påverkan på traditionell radio : En kvalitativ intervjustudie på journalisters syn på podcasts påverkan på traditionell radio
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study examines how journalists view the impact of podcasts on traditional radio, with focus on the growing popularity of podcasts and their influence in the radio industry. The study uses a qualitative research method with semi structured interviews with journalists who have experience with both radio and podcast. LÄS MER
2. AI som medskapare : En designvetenskaplig och visuell etnografisk studie
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna studie undersöker vad som kan bedömas som positiva och negativa aspekter med användningen av AI i skapandet av ett audiovisuellt verk. Den undersöker specifikt hur AI kan vara till hjälp för en medieproduktionsstudent utan tidigare erfarenhet av AI. LÄS MER
3. Lokala plattformar i en global värld : En kvalitativ studie om upplevd trovärdighet på delningsplattformar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Through digital sharing platforms users can rent, exchange, rideshare and sell items without having to go to a physical marketplace. Although these sharing platforms have global reach, they don’t provide services in smaller cities, towns, and villages. LÄS MER
4. _V2 : Revisionshistorik för modern medieproduktion
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This study explored versioning challenges that digital creative workflows often present to users. The purpose of this paper was to investigate potential solutions towards a seamless and efficient workflow for creative media producers that aligns with global sustainability goals. LÄS MER
5. Lärarperspektiv på formativ feedback : En kvalitativ studie i hur lärare i digitala estetisk-praktiska ämnen upplever att feedback ska utformas för att öka elevernas engagemang, motivation och kunskapsutveckling.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskningSammanfattning : En studie i hur lärare i digitala estetisk-praktiska ämnen upplever att feedback ökar elevernas engagemang, motivation och kunskapsutveckling. Denna studie undersöker lärares perspektiv på formativ feedback som en aktiv del i att möjliggöra kunskapsutveckling i digitala praktiskt estetiska kurser. LÄS MER