Sökning: "digital natives"

Visar resultat 6 - 10 av 99 uppsatser innehållade orden digital natives.

  1. 6. Embodying the Alternative : Indigenous Activism Online in Response to Reconciliation with Canada.

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Martina Basciani; [2023]
    Nyckelord :Indigenous people; Canada; Reconciliation; activism; digital ethnography;

    Sammanfattning : This thesis investigates strategies of digital activism pursued by Indigenous activists in the age of Reconciliation in Canada. The point of departure is the relationship between Indigenous people and the settler establishment, which has been historically informed by several attempts to assimilate the Natives into the white majority. LÄS MER

  2. 7. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  3. 8. The Impact of Generation-Z on International Branding Strategy: An Analysis of Startup Fashion Brands : What are the possible challenges and advantages faced by startup fashion brands in adapting to the Gen-Z effect in their international branding strategies?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kristjana Zaka; Masood Muqdad Sami Al Juboori; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; International Branding Strategy; Branding; Small Fashion Brands; Startups; New Ventures; Consumer Behavior; Qualitative Research.;

    Sammanfattning : This study explores the profound impact of Generation Z (Gen Z) on the international branding strategies employed by small fashion brand startups. As digital natives born between the mid-1990s and early 2010s, Gen Z represents a dynamic force that challenges traditional marketing approaches. LÄS MER

  4. 9. Beyond Breaking News : Designing Mobile-News Experience for Gen Z and Millennials

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Navya Sanjna Joshi; [2023]
    Nyckelord :News Engagement; User Experience Design; Digital Behaviours; Nyhetsengagemang; Design av användarupplevelser; Digitala beteenden;

    Sammanfattning : In an era dominated by digital media, this research investigates the shifting landscape of news consumption among Gen Z, the first "digital natives," and Millennials, often referred to as "digital immigrants." The study explored their unique relationships with the digital world and their distinct motivations for engaging with news, focusing on mobile platforms. LÄS MER

  5. 10. Mobilen i skolan eller skolan i mobilen? Gymnasieelevers användning av, upplevelse av samt attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Karolina Hansson; [2022-09-12]
    Nyckelord :mobiltelefoner; attityder; användning; gymnasieelever; m-learning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka gymnasieelevers användning av, upplevelser av och attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet. Resultatet är tänkt att bidra med en kartläggning av de utmaningar och möjlig¬heter som den nya tekniken för med sig in i skolans verksamhet, och i och med detta utgöra ett bidrag till utvecklingen av skolans framtida strategier för val och användning av informations- och kommunikations¬¬teknologi. LÄS MER