Sökning: "digital resurs."
Visar resultat 16 - 20 av 104 uppsatser innehållade orden digital resurs..
16. Medieverkstans betydelse : För förskollärares arbete med digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie var att, med utgångspunkt i Medieverkstan som case, undersöka betydelsen av digitalt riktade fortbildnings- och experimentcenter för barns lärande och pedagogers undervisning samt dess möjligheter och utmaningar när det gäller förskollärares digitala kompetensutveckling. Studien utgick från pragmatismen och den kvalitativa metoden där semistrukturerade intervjuer med förskollärare använts som datainsamlingsmetod. LÄS MER
17. Det har inte varit top of mind : En kvalitativ studie om folkbibliotekariers erfarenheter av och attityder till Digiteket som kompetensutvecklande resurs.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskapSammanfattning : Changes in society are reflected in librarians' daily work which means they have to continue to develop their competencies after their education in library and information science. Continuing professional development (CPD) via digital resources is a contemporary form of CPD that comes with both opportunities and limitations. LÄS MER
18. Digitalisering inom byggbranschen : En kvalitativ studie om digitaliseringsnivå och hinderför digitalisering hos två mindre företag inom byggbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Tidigare studier visar att byggbranschen är bland de minst digitaliserade branscherna. Digitaliseringen av samhället i stort har gått fort de senaste åren och det finns många fördelar att vara digitaliserade. LÄS MER
19. OEE som verktyg för att förbättra prestanda och hållbarhet : En fallstudie på ett svenskt SME-företag inom plastindustrin
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Den tillverkande industrin har under de senaste årtionden sett en utveckling i hög grad som följd av den globala teknologiutvecklingen. Detta har lett till framväxten av Industri 4. LÄS MER
20. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER