Sökning: "digital screen consumer behavior"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden digital screen consumer behavior.

  1. 1. A study of consumer behaviour in the digital world - The power of alternatives

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Nilsson Eric; Mohlin Ludvig; [2021]
    Nyckelord :Marketing; business economy; decision-making; consumer behavior; options; alternatives;

    Sammanfattning : As COVID-19 has led to more desktop usage overall it could be said that the screen size has increased for the general consumer. Previous research shows that what device a consumer uses when browsing the internet also affects their behaviour and more particularly their decision making. LÄS MER

  2. 2. En studie i studenters tv-tittande: Aspekter av binge-watching och maratontittande

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Magdalena Okurowska; Linnéa Granlund; [2017]
    Nyckelord :binge-watching; students; viewing; netflix; viaplay; marathon; binge-watching; studenter; tv; tittande; maraton; netflix; viaplay;

    Sammanfattning : Sedan TV-apparaten uppfanns har man varit begränsad till linjär-Tv, både när det gäller utbud och antal avsnitt. Antalet kanaler har ökat och därigenom även antalet program användaren kan kolla på. Men tittandet sker fortfarande på en och samma stationära TV. LÄS MER